کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تأکید رئیس مجلس ملی پاکستان بر وحدت شیعه و سنی

ایرنا , 9 بهمن 1395 ساعت 9:44

رئیس مجلس ملی پاکستان بر ضرورت وحدت میان شیعه و سنی برای مقابله با چالش های پیش روی جهان اسلام تأکید کرد.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "ایاز صادق" عصر جمعه در دیدار "علاءالدین بروجردی" رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اهمیت حفظ وحدت جهان اسلام اظهار داشت: همیشه تلاش کرده ایم در جهت وحدت جهان اسلام گام برداریم و توطئه های تفرقه افکنانه را خنثی کنیم.
 
وی همچنین با اشاره به تحولات جاری و روز افزون منطقه ای و بین المللی و ضرورت همگرایی کشورهای اسلامی برای مقابله با چالش های پیش رو، بر ضرورت وحدت به ویژه میان شیعه و سنی تاکید کرد و وحدت میان پیروان این مذاهب اسلامی در پاکستان را الگویی کم نظیر برای سایر کشورها دانست.
 
رئیس مجلس ملی پاکستان با تاکید بر اهمیت روابط برادرانه میان کشورش و جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران را نه تنها کشور برادر و همسایه ای مهم، بلکه عضوی بسیار تاثیرگذار در منطقه و جهان اسلام می دانیم.
 
بروجردی نیز در این ملاقات، ضمن ابلاغ سلام گرم 'علی لاریجانی' رئیس مجلس شورای اسلامی به ایاز صادق، اظهارات وی را در خصوص ضرورت وحدت جهان اسلام برای مقابله با تهدیدات مشترک مورد تایید و تاکید قرار داد.
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس کشورمان همچنین از نقش مثبت و مواضع سازنده پاکستان در زمینه ایجاد وحدت و همگرایی میان کشورهای اسلامی تقدیر کرد.
 
وی از وجود روابط برادرانه میان مسلمانان اهل تسنن و تشیع در پاکستان ابراز خرسندی کرد و اظهار داشت که در ایران نیز وحدت و برادری میان مسلمانان اهل تسنن و تشیع حاکم است.
 
بروجردی با اشاره به جایگاه ویژه پاکستان در قلوب مسئولان و مردم ایران، گفت که پاکستان را همسایه ای مهم و برادر اسلامی خود می دانیم.
 
وی همچنین گفت: جمهوری اسلامی ایران برای گسترش روابط با پاکستان در همه زمینه ها آمادگی کامل دارد.
 
بروجردی روز چهارشنبه هفته جاری با هدف تسلیم دعوتنامه رسمی علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به برخی مقامات عالی پارلمانی پاکستان و گفت و گو درخصوص روابط دوجانبه و برخی موضوع های مهم منطقه ای، وارد اسلام آباد شد.
 
وی در مدت اقامت سه روزه خود در اسلام آباد، علاوه بر ملاقات با رئیس مجلس ملی پاکستان، با "ناصر خان جنجوعا" مشاور امنیت ملی دولت پاکستان، "سرتاج عزیر" مشاور نخست وزیر پاکستان در امور خارجی، "رضا ربانی" رئیس مجلس سنا و برخی دیگر از مقام های پارلمانی ارشد این کشور دیدار و در خصوص موضوع های دوجانبه، همکاری های پارلمانی و مسائل منطقه ای گفت و گو و تبادل نظر کرد.
 
 
 


کد مطلب: 258322

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/258322/تأکید-رئیس-مجلس-ملی-پاکستان-وحدت-شیعه-سنی

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com