کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

همگام با دیگر ملل جهان اسلام،

تلاش زائران ایرانی برای تحقق حج ابراهیمی و تبلور وحدت اسلامی

6 آبان 1389 ساعت 2:50

معاون امور فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري گفت: وحدت مي‌تواند به شفاف كردن فعاليت‌ها براي رفع سوء تفاهم‌ها كمك كند و در اين زمينه اگر از ديدگاه‌هاي امام راحل و مقام معظم رهبري پيروي شود همگرايي مطلوبي ايجاد خواهد شد.


خبرگزاری تقریب (تنا):

حجت‌الاسلام والمسلمين دكتر  سيد جواد مظلومي  در جمع خبرنگاران در مدینه منوره به تشریح فعالیتهای فرهنگی امسال بعثه مقام معظم رهبری پرداخته و خاطرنشان کرد: زائران ايراني همگام با ديگر ملل جهان اسلام همه تلاش خود را براي تحقق حج ابراهيمي و تبلور وحدت اسلامي به كار خواهند بست.

وي با بيان اينكه فعاليت‌هاي فرهنگي حج از دو كانال شوراي فرهنگي و گروه ياوران حجاج انجام مي‌شود، افزود: شوراي فرهنگي از مديران كاروان‌ها، روحانيون معين و معينه، پزشك و نماينده زائران تشكيل شده است كه اين شورا مسئوليت اصلي برنامه‌ريزي و هماهنگي امور كاروان‌ها را برعهده دارد.

مظلومي گفت: در كنار اين شورا گروهي نيز با عنوان ياوران حجاج فعاليت مي‌كنند كه اين افراد مجموعه‌اي از زوار تحصيلكرده و توانمند هستند كه هر كدام مسئوليت يك گروه ۱۰ نفره از حجاج را برعهده دارند.

معاون فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري از برگزاري مراسم دعاي كميل با حضور زائران ایرانی در مکه و مدینه خبر داد و گفت: محافل انس با قرآن کریم نیز در هتلهای محل اقامت حجاج ایرانی برگزار خواهد شد.

وي ادامه داد امسال براي انس بیشتر مسافران سرزمین وحی با قرآن کریم به تمام ۱۰۳ زائر ایرانی خانه خدا قرآنهایی هدیه شده که ویژگی بارز آن ترجمه فارسی آیت الله مکارم شیرازی است به علاوه برای راحتی زائران در قرائت قؤان کریم حروف ناخوانا(حروف والی) به صورت قرمز رنگ چاپ شده تا زائران به راحتی ان را بخوانند.

مظلومی با بيان اينكه امسال در مجموعه يك هزار و ۴۰۰ روحاني معين و معينه در كاروان‌هاي حجاج حضور دارند گفت: از اين تعداد ۶۱۰ نفر روحانيون شيعه، ۵۰ نفر روحانيون اهل تسنن، ۲۰۰ نفر معينه و ۵۰۰ نفر نيز به عنوان روحاني معين در كاروان‌ها مشغول به انجام وظيفه هستند.


کد مطلب: 29611

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/29611/تلاش-زائران-ایرانی-تحقق-حج-ابراهیمی-تبلور-وحدت-اسلامی

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com