کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حامیان داعش به عراق و شام کمک کنند تا مجبور نباشند با داعش درخاک خودشان بجنگند

خبرگزاری ايرنا , 19 شهريور 1394 ساعت 15:46

وزيرامورخارجه عراق: جنگ ضد گروه تکفيري صهيونيستي داعش، جهاني است و عراق در خط مقدم رويارويي با تروريسم جهاني قراردارد.


به گزارش خبرگزاري تقريب (تنا) به نقل از روزنامه الحيات چاپ لندن، ابراهيم الجعفري، وزيرامورخارجه عراق، در نشست خبري در حاشیه کنفرانس قربانیان خشونت درغرب آسیا در پاریس گفت: با وجود اينکه اعضاي داعش در سوريه و عراق، مستقر هستند، اما اتباع بيش از هشتاد کشور جهان عضو اين گروه هستند. 

جعفري افزود: ائتلاف بين المللي براي مقابله با داعش و نيز تصميماتي که سال گذشته براي کمک به عراق، اتخاذ شد، اقداماتي درست بودند اما با حجم خطري که داعش دارد، مناسب نبوده و نيست . توصيه من به حاميان اين است که کمک هاي خود را براي مقابله با داعش در عراق و شام بيشتر کنند، تا مجبور نباشند با اين گروه در خاک خود(خاک کشورهاي حامي) مقابله کنند. 

وي در ادامه گفت:‌ بمباران هوايي به تنهايي نتيجه را تغيير نمي‌دهد اما می تواند نقش مهمي ايفا کند.

جعفری افزود: مقابله با کاميون هاي انفجاري، نيازمند آن است که اقدامات داعش از خارج رصد شود. اما در ميدان، ما به تجهيزات لجستيکي، اطلاعات و نيروهاي انساني نياز داريم.

وزيرامورخارجه عراق، درباره نيروهايي که به نظاميان عراقي آموزش مي‌دهند گفت:‌ اتباع کشورهاي مختلف به نيروهاي عراقي آموزش مي‌دهند.

وی درپاسخ به پرسشی درباره کمک نظامی ایران به ارتش و نیروهای مردمی عراق هم گفت: ما با ایران همکاری نظامی داریم و از نظر مشورتی این کشور هم بهره می بریم و این طبيعي است. اگر خانه همسايه آتش بگيرد و شما نگران باشيد که آتش به منزل شما هم سرایت کند، حتما به کمک همسايه مي‌رويد.

 


کد مطلب: 204618

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/204618/حامیان-داعش-عراق-شام-کمک-کنند-مجبور-نباشند-درخاک-خودشان-بجنگند

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com