کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در نامه ای به سازمان ملل؛

سوریه خواستارتوقف بمباران مردم این کشور توسط ائتلاف بین المللی شد

مهر , 27 مرداد 1396 ساعت 9:11

وزارت امور خارجه سوریه بار دیگر عمل سازمان ملل به مسئولیت خود در زمینه حفظ صلح و امنیت بین المللی و توقف جنایت های ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا علیه شهروندان سوری را خواستار شد.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، وزارت خارجه سوریه در نامه های جداگانه ای به دبیر کل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت در مورد تداوم تجاوزهای وحشیانه ائتلاف بین المللی ضد داعش به رهبری آمریکا علیه ملت سوریه نوشت: جنگنده های ائتلاف روز ۱۶ آگوست ۲۰۱۷ بار دیگر مناطق مسکونی را در شهر رقه بمباران کردند که در این بمباران ۱۷ شهروند کشته شده و ده ها نفر دیگر که زخمی شدند.
 
وزارت خارجه سوریه افزود: جنگنده های ائتلاف همچنین به صورت عمدی در سه نوبت کلیسای «سیده بشاره» در محله الثکنه شهر رقه را نیز هدف قرار دادند که باعث تخریب کامل این کلیسا شد و این در حالی است که هیچ یک از عناصر تروریستی در این مکان حضور نداشتتند.
 
وزارت خارجه سوریه با اعلام اینکه حملات هوایی ائتلاف به محله های مسکونی رقه و هدف قرار دادن غیر نظامیان و استفاده از تسلیحات ممنوعه مانند بمب های حاوی فسفر سفید به یک روند هدفمند و عمدی برای این ائتلاف تبدیل شده است، افزود: ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا که یکی از اعضای دائمی شورای امنیت است، ساده ترین مفاهیم قوانین بین المللی و حقوق بشری را رعایت نمی کند.
 
پیش تر سازمان ملل متحد در واکنش به حملات جنگنده های ائتلاف بین المللی به رقه سوریه و کشته شدن شماری از غیرنظامیان در این شهر، اعلام کرد که اکنون این بخش از سوریه بدترین منطقه این کشور است.
 
گفتنی است شهر رقه سوریه پایگاه اصلی گروه تروریستی داعش در سوریه است.

 


کد مطلب: 279913

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/279913/سوریه-خواستارتوقف-بمباران-مردم-این-کشور-توسط-ائتلاف-بین-المللی

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com