کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

//ویژه اجلاس بین المللی دیپلماسی وحدت//(33)

​تبیین نظام نامه تأیید صلاحیت جمعیت های تقریب نهاد

تنا - اختصاصی

19 مهر 1396 ساعت 12:02

نظام نامه تأیید صلاحیت و حمایت از جمعیت های تقریب نهاد موجود در جهان اسلام، صبح امروز (چهارشنبه 19 مهر) در اولین اجلاس بین المللی اجرای راهبرد دیپلماسی وحدت اسلامی تبیین شد.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، در اولین اجلاس بین المللی اجرای راهبرد دیپلماسی وحدت اسلامی که امروز (چهارشنبه) در تهران برگزار شد، خانم دکتر خزعلی، عضو کمیسیون جمعیت های تقریب نهاد جهان اسلام، نظام نامه تأیید صلاحیت این جمعیت ها را قرائت کرد.
 
در مقدمه این نظام نامه آمده است: امروز جهان اسلام دستخوش دسیسه های نظام سلطه است که تفرقه و انشقاق بین ملت ها و دولت های اسلامی را هر روز به شکل جدیدی دامن می زنند تا ظرفیت های مادی و معنوی جهان اسلام به شدت تخریب و از بین برده شود. برای رویارویی با این توطئه های پی در پی، استفاده از ظرفیت های مردمی و تشکل های مردم نهاد اجتناب ناپذیر است. شناسایی این ظرفیت ها، حمایت از آنها و هم راستا نمودن آنها از جمله راهبردهایی است که مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در این مقطع زمانی در ادامه فعالیت های گسترده جهانی خود مورد توجه قرار می دهد. ایجاد شبکه ارتباطی فیمابین نخبه های اقشاری، مشارکت، انسجام بخشی و اعتماد سازی می تواند بخشی از سرمایه اجتماعی جهان اسلام را در راستای تشکیل امت واحد اسلامی و تحقق تمدن نوین اسلامی رقم بزند.
 
این نظام نامه شامل دو فصل "کلیات" و "اهداف" است. در فصل اول اصطلاحاتی چون مجمع، نهاد، پروانه تأیید صلاحیت، کنفرانس، مجمع عمومی و شورای عالی تبیین شده است و در فصل دوم به اهداف تشکیل جمعیت های مردم نهاد پرداخته شده است.
 
در ادامه این جلسه، اعضای جمعیت های تقریب نهاد نظرات و پیشنهادات خود را درباره این نظام نامه بیان کردند.
 
دکتر زاهدی با اشاره به ذکر دوره آموزشی برای اجرای این نظام نامه، گفت: این دوره آموزشی حداقل باید سه سال تا 5 سال باشد تا بتوان اهداف این نظام نامه را به طور کامل محقق کرد.
 
جاسم محمد جعفر البیاتی، از علمای عراق نیز گفت: باید همه گروه ها و اقشار جامعه ایده های خود را در این زمینه مطرح کنند و همچنین ما باید بر ورزش جوانان تأکید کنیم. لذا بهتر است اتحادیه ای برای سازمان های ورزشی نیز تأسیس شود.
 
دکتر طوبی کرمانی نیز با اشاره به ماده ششم این نظام نامه که در آن بر داشتن تحصیلات مرتبط اعضای این جمعیت های تقریب نهاد تأکید شده است، خاطرنشان کرد که این شرط به نوعی می تواند مانع فعالیت افرادی شود که تحصیلات مرتبط ندارند اما دغدغه فعالیت های تقریبی دارند و می توانند در این زمینه بسیار یاری رسان باشند.
 
تهیه و تنظیم خبر: فرشته صدیقی
 
 


کد مطلب: 288076

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/288076/تبیین-نظام-نامه-تأیید-صلاحیت-جمعیت-های-تقریب-نهاد

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com