>> خبرگزاری تقریب (TNA) - محکومیت اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی علیه مسجد الاقصی در خطبه های نماز جمعه لبنان - نسخه قابل چاپ

کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

محکومیت اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی علیه مسجد الاقصی در خطبه های نماز جمعه لبنان

31 تير 1396 ساعت 10:21

محور اصلی خطبه های نماز جمعه روز گذشته شهرهای مختلف لبنان، پیروزی ارتش و مقاومت لبنان بر تروریست ها در منطقه مرزی عرسال و محکومیت اقدامات رژیم صهیونیستی در مسجد الاقصی و هتک حرمت به مقدسات مسلمانان بود.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، حجت الاسلام سید علی فضل الله، امام جمعه بیروت، در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مسجد امامین حسنین(ع) منطقه حاره حریک برگزار شد، درباره نبرد ارتش و مقاومت لبنان با تروریست ها در مرزهای این کشور اظهار داشت: لبنانی ها به شدت منتظر پایان تروریسم در مرزهای شرقی و اخراج تروریست هایی هستند که همانند بمب های ساعتی در مرزها و داخل کشور و اردوگاه های آوارگان حضور دارند.
 
امام جمعه بیروت در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه به تحولات کنونی در مسجد الاقصی اشاره کرد و گفت: صهیونیست ها از هدف قرار دادن این مسجد خسته و ناامید نمی شوند و به پروژه خود برای بنای معبد سلیمان و تقسیم زمانی و مکانی مسجد میان مسلمانان و مسیحیان ادامه می دهند همانگونه که این مساله را در مسجد ابراهیمی در الخلیل انجام دادند.
 
وی افزایش نظارت بر نمازگزاران به بهانه جلوگیری از عملیات شهادت طلبانه را نشان دهنده توطئه یهودی سازی و در اختیار گرفتن اداره مسجد الاقصی و قدس و سراسر فلسطین دانست.
 
شیخ عفیف نابلسی، امام جمعه صیدای لبنان نیز در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مجتمع حضرت زهرا(س) برگزار شد، گفت: از همه گروه های فلسطینی داخل و خارج و همچنین همه آزادگان جهان می خواهیم همبستگی شجاعانه ای با ملت فلسطین داشته باشند و جنبش مردمی و سیاسی گسترده ای در محکومیت ذلت و خواری و سکوت عربی و اسلامی راه بیندازند.
 
این عالم لبنانی با اشاره به آغاز عملیات پاکسازی مرزهای لبنان از لوث تروریست ها از سوی نیروهای مقاومت تصریح کرد: ما در کنار جوانان قهرمان خود که به نبرد با تروریست های اعزام شده از سوی آمریکا و اسرائیل و عربستان و قطر و ترکیه می پردازند، ایستاده ایم.
 
حجت الاسلام شیخ احمد قبلان، امام جمعه برج البراجنه بیروت هم در خطبه های نماز جمعه مسجد امام حسین(ع)، به بررسی آخرین تحولات فلسطین پرداخت و گفت: تجاوز صهیونیست ها به مسجد الاقصی مساله عجیبی نیست. تاریخ صهیونیست ها مملو از تجاوز و اشغالگری و جنگ و تروریسم است و انتظار دیگری غیر از این نمی رود.
 
شیخ ماهر حمود، رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت نیز در خطبه های نماز جمعه این هفته که در منطقه مارون الرأس برگزار شد، درباره شیوه مقابله با تجاوزهای صهیونیستی علیه مسجد الاقصی گفت: دو شیوه برای مقابله وجود دارد: اول آنکه ساکنان قدس و سراسر فلسطین به صورت مستقیم به نبرد پرداخته و نقشی تاریخی را در مقابل دشمن صهیونیستی و جنایت های آن ثبت کنند. شیوه دوم این است که به آینده نگریسته و بر این اندیشه اساسی تکیه کنند که ما قوی هستیم، آینده از آن ماست و اسرائیل به سوی نابودی گام برمی دارد.
 
رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت خطاب به صهیونیست ها گفت: هیچگاه نمی توانید اندیشه فلسطین و این ملت را محو کنید و با وجود سلاح و جنگنده ها و حمایت آمریکا و انگلیس، توانایی تغییر مسیر تاریخ را نخواهید داشت.
 
شیخ صهیب حبلی، عضو تجمع علمای مسلمان لبنان نیز در خطبه های نماز جمعه این هفته مسجد حضرت ابراهیم(ع) در شهر صیدا گفت: جنگ با تروریست ها یکپارچه است و عملیات ارتش علیه تروریست ها در جرود عرسال در راستای نبرد علیه تروریسم دشمن صهیونیستی در فلسطین اشغالی به شمار می آید. این بدین معناست که ارتش با نبرد علیه تروریست های تکفیری که چهره دیگر دشمن صهیونیستی هستند، در حال جنگ دفاع از مسجد الاقصی و قدس است.
  
شیخ حسام العیلانی، امام جمعه مسجد الغفران صیدای لبنان هم در خطبه های نماز جمعه روز گذشته گفت: ما با وحدت و تمسک به گزینه مقاومت می توانیم بر دشمن صهیونیستی فائق آییم.
 
وی از عدم اهتمام برخی گروه ها به مساله فلسطین انتقاد کرد و افزود: انتظار تحرک جامع و یکپارچه ای از سوی احزاب و شخصیت ها داشتیم تا پیامی روشن به دشمن صهیونیستی درباره هرگونه تجاوز علیه مسجد الاقصی بدهیم.
 
شیخ مدرار الحبال، مفتی صور لبنان نیز در خطبه های نماز جمعه مسجد الشهدا در صیدا، حاکمان مسلمان را به اتخاذ مواضع قاطع در دفاع از مسجد الاقصی فراخواند و اظهار داشت: همه مسلمانان باید در یک صف قرار گرفته و با کنار گذاشتن اختلافات به یاری برادران و فرزندان خود در فلسطین بپردازند.
 
وی ادامه داد: حاکمان مسلمان نیز وظیفه دارند به اختلافات پایان داده، اهداف شخصی را کنار گذاشته و از هر وسیله ممکن برای فشار علیه دشمن صهیونیستی استفاده کنند.
 
شیخ علی الخطیب، نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان هم در خطبه های نماز جمعه روز گذشته منطقه لبایا در بقاع غربی، به بررسی نبرد مقاومت در منطقه عرسال پرداخت و گفت: نبرد علیه تروریست ها در این منطقه در پرتو صبر در برابر مشکلات و برخورد آگاهانه با مسائل و عدم تحت تاثیر قرار گرفتن نسبت به گفتمان فتنه و کینه توز به ویژه میان شیعه و سنی محقق شد.
 
شیخ علی الخطیب درگیر شدن امت اسلامی به مسائل بی فایده را عامل گستاخ تر شدن رژیم صهیونیستی و ارتکاب جنایت های بی سابقه در فلسطین و به ویژه قدس عنوان کرد و گفت: ملت فلسطین هیچگاه مسجد الاقصی را رها نکرده و با وجود همه تهدیدها و اقدامات پست دشمن به حمایت از مسجد پرداخته و در این راه به شهادت می رسند.

 


کد مطلب: 276178

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/276178/محکومیت-اقدامات-اخیر-رژیم-صهیونیستی-علیه-مسجد-الاقصی-خطبه-های-نماز-جمعه-لبنان

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com