کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس دارالافتاء صور و جبل عامل:

راه امام صدر راه نجات لبنان از فتنه است/ فلسطین محور جامع و مشترک میان امت اسلام است

حوزه , 26 مرداد 1396 ساعت 16:24

شیخ عبدالله گفت: به نظر می رسد نظام های عربی راه درست و صحیح را در برابر مساله فلسطین گم کرده اند، اما همچنان باید بدانند که فلسطین محور جامع و مشترک میان امت اسلام است و در پایان باز بر این باوریم که راه امام موسی صدر، تنها راه نجات لبنان از فتنه ها است.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، روز گذشته گروه هایی از بزرگان جنبش امل و برخی بزرگان محلی دارالافتاء جعفری شهر صور با شیخ حسن عبدالله رئیس دارالافتاء شیعی صور و جبل عامل دیدار و گفت‌وگو کردند.
 
حجت الاسلام حسن عبدالله در این دیدار گفت: رهبر ما امام موسی صدر استراتژی و دستور کار ممتازی برای مبارزه با اندیشه صهیونیستی و مقاومت در برابر اشغالگران اسرائیلی وضع کرد و گفت: اسرائیل شرّ مطلق است و تعامل با این رژیم حرام است.
 
وی افزود: این قاعده اساس در رابطه با اسرائیل است و هیچ چیز جز این در این زمینه اولویت ندارد و از این رو هرگونه گفت‌وگو و تفاهمی که با اسرائیل صورت بگیرد، در واقع مساوی با نادیده گرفتن و نقض حقوق مردم فلسطینی و ادامه یافتن و بقای این شرارت و فتنه و توطئه های آن در برابر کشورهای اسلامی است.
 
مفتی صور و جبل عامل در ادامه سخنان خود با اشاره به مساله فلسطین گفت: امام صدر مساله فلسطین را در راس اولویت های خود قرار داد و بر این باور بود که فلسطین باید پیشاپیش تمام راه حل ها باشد تا زمانی که مردم فلسطین به سرزمین خود بازگردند و به حقوق خود برسند و از این رو به نظر می رسد نظام های عربی راه درست و صحیح را در برابر مساله فلسطین گم کرده اند، اما همچنان باید بدانند که فلسطین محور جامع و مشترک میان امت اسلام است که می تواند اختلافات کوچک کشورها را کنار بزند و در پایان باز بر این باوریم که به یاد داشتن و به کار بستن نصیحت ها و راه امام موسی صدر، تنها راه نجات لبنان از فتنه ها است.

 


کد مطلب: 279878

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/279878/راه-امام-صدر-نجات-لبنان-فتنه-فلسطین-محور-جامع-مشترک-میان-امت-اسلام

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com