کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس بنیاد ایران‌شناسی در قشم:

خلیج فارس ‌پاره تن و بخشی از ایران اسلامی است/ تلاش‌های ‌برخی حاکمان بی‌اطلاع برای جعل و تغییر نام ‌خلیج ایرانی

تسنیم , 9 ارديبهشت 1395 ساعت 16:16

رئیس بنیاد ایران‌شناسی خلیج فارس را حق مسلم و پاره تن و بخشی از ایران اسلامی برشمرد و گفت: این نقطه از ایران سرافراز به عنوان سومین خلیج بزرگ جهان نقش به سزایی در خدمت‌رسانی به مردم ایران و جهان ایفا کرده است.


آیت‌الله سیدمحمد خامنه‌ای امروز در همایش بین‌المللی «خلیج فارس‌، ظرفیت‌ها و چالش‌های پیش روی» با اشاره به تاریخ جهان و تمدن 2500 ساله ایران  اظهار داشت: دفاع از خلیج فارس به عنوان حق مسلم ما ایرانیان، باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و اقدام درست و صحیح در دفاع از نام و عنوان خلیج فارس سبب می‌شود تا هیچکس دیگر حتی اجازه جعل عنوان این آب‌راه را به خود ندهد.

رئیس بنیاد ایران‌شناسی با اشاره به ‌نام برگزیده خلیج فارس گفت: این نام توسط ملت و حاکمان منطقه انتخاب نشده بلکه برگزیده تاریخ جهان و تمدن 2500 ساله ایران است.

آیت‌الله سید‌محمد خامنه‌ای قوانین و مسائل حقوقی خلیج فارس را در چارچوب مقررات بین‌المللی جهان دانست و افزود: برخورد با مسئله خلیج فارس باید بر اساس یک دریای بسته و متعلق به جمهوری اسلامی ایران باشد.

وی در ادامه  خلیج فارس را حق مسلم و پاره تن و بخشی از ایران اسلامی برشمرد و  تصریح کرد: این نقطه از ایران سرافراز به عنوان سومین خلیج بزرگ جهان نقش به سزایی در خدمت‌رسانی به مردم ایران و جهان ایفا کرده است.

رئیس بنیاد ایران‌شناسی خلیج فارس را آمیخته در ریشه ایران اسلامی معرفی کرد و گفت: این آب‌راه بزرگ همواره منشا رحمت و برکت بوده و می‌بایست برای استفاده مطلوب از ظرفیت‌های گسترده آن بیش از پیش تلاش کنیم.

آیت‌الله سیدمحمد خامنه‌ای با بیان اینکه خلیج فارس خواهان همدلی است، اظهار داشت: ایران اسلامی هیچگاه به دنبال ایجاد اختلاف و درگیری در منطقه نبوده و نیست.

وی در ادامه افزود: متاسفانه برخی حاکمان بی‌اطلاع منطقه با  تلاش‌های  بیهوده که البته با هدایت استکبار جهانی است به دنبال جعل عنوان و تغییر نام این خلیج ایرانی هستند.

رئیس بنیاد ایران‌شناسی خواست اصلی تمام ایرانیان را امنیت خلیج فارس دانست و تصریح کرد: نیرو های نظامی همیشه بیدار جمهوری اسلامی ایران اولویت خود را در دفاع از تمایت ارضی و تامین امنیت منطقه به کار بسته‌اند.

آیت‌الله سید محمد خامنه‌ای در ادامه متذکر شد: نا امن شدن منطقه خلیج فارس نه تنها به کشورهای منطقه آسیب وارد می‌کند بلکه آتش آن می‌تواند دامن‌گیر اکثر کشورهای جهان باشد.

وی با  اشاره به هوشیاری و حضور نیروی دریایی سپاه در منطقه خلیج فارس و و جدیت این نیرو در برقراری  امنیت خلیج اظهار داشت: دخالت در امور داخلی ملت‌های منطقه هیچگاه در دستور کار ایران اسلامی نبوده و نیست.

رئیس بنیاد ایران شناسی گفت‌وگو را تنها راه حل منطقی مشکلات و چالش‌های پیش آمده در منطقه خلیج فارس دانست و گفت: با استفاده از اقدامات غیر اصولی نتیجه منطقی، مطلوب و پایدار حاصل نمی‌شود.


کد مطلب: 229657

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/229657/خلیج-فارس-پاره-تن-بخشی-ایران-اسلامی-تلاش-های-برخی-حاکمان-بی-اطلاع-جعل-تغییر-نام-خلیج-ایرانی

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com