کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آغاز به کار همایش "وحدت اسلامی؛ ضرورت ها و چشم انداز آینده" در جاکارتا

تنا-اختصاصی

10 آذر 1395 ساعت 7:15

همایش "وحدت اسلامی؛ ضرورت ها و چشم انداز آینده" صبح روز چهارشنبه به حضور آیت الله محسن اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب و جمع کثیری از علمای اندونزی و کشور های منطقه در جاکارتا پایتخت اندونزی آغاز به کار کرد.


به گزارش خبرنگار تقریب از جاکارتا، این همایش با تلاوت قرآن مجید و با سخنرانی آفندی معاون بین الملل انجمن محمدیه اندونزی آغاز به کار کرد و  قرار است در این همایش یک روزه، آیت الله "محسن اراکی" دبیر کل مجمع جهانی تقریب، "ذواکیفلی حسن" رئیس مجلس مشورتی خلق اندونزی ، معاون وزیر امور خارجه این کشور و تعدادی علمای حاضر پیرامون ضرورت های وحدت امت اسلامی سخنرانی کنند.

"بختیار آفندی" معاون بین الملل انجمن محمدیه اندونزی طی سخنانی در مراسم افتتاحیه این کنفرانس ضمن خیر مقدم به مهمانان بویژه هیئت ایرانی اظهار داشت: مسئله وحدت یکی از اساسی ترین مسادل جهان اسلام است.

وی ضمن آرزوی وحدت میان امت اسلامی اظهار داشت: امیدوارم این کنفرانس که با حضور علمای اندونزی و کشور های منطقه برگزار می شود بتواند نقش مهمی در ایجاد اخوت میان مسلمان بویژه مسلمانان کشور های منطقه ایفا کند.
 
کنفرانس بین المللی «وحدت اسلامی؛ ضرورت ها و چشم انداز آینده» به همت انجمن محمدیه اندونزی و با همکاری مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار می شود.
 
از جمهوری اسلامی ایران نیز هیئتی متشکل از علمای شیعه و اهل سنت به ریاست آیت الله اراکی در این کنفرانس حضور دارند.
 
 


کد مطلب: 252381

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/252381/آغاز-کار-همایش-وحدت-اسلامی-ضرورت-چشم-انداز-آینده-جاکارتا

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com