کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

برپایی راهپیمایی وحدت در اندونزی

29 آبان 1395 ساعت 14:14

هزاران اندونزیایی امروز شنبه پس از آشوب های ناشی از تظاهرات علیه فرماندار جاکارتا که به دلیل توهین وی به قرآن صورت گرفته بود، در تجمعی صلح آمیز خواستار افزایش اتحاد بین مردم این کشور شدند.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، رهبران مذهبی، اعضای گروه های حقوق بشر، قانونگذاران و مردم اندونزی در این تظاهرات با لباس های قرمز و سفید، رنگ های پرچم اندونزی در خیابان های مرکزی شهر جاکارتا پایتخت کشورشان حرکت کردند.

تظاهرکنندگان اعلام کردند که از نشانه های رو به افزایش نابردباری مذهبی و نژادی در پر جمعیت ترین کشور اسلامی جهان نگرانند.

بر اساس گزارش رسانه های محلی اندونزی، برخی از شرکت کنندگان در این تظاهرات شعار "اتحاد در تنوع" را سر می دادند و برخی نیز رقص های سنتی این کشور را اجرا می کردند.

نگرانی در مورد افزایش حساسیت های مذهبی تندروها در این کشور 250 میلیونی پس از آن افزایش یافت که پلیس اندونزی روز چهارشنبه هفته گذشته تصمیم گرفت، تحقیقاتی در مورد اتهام کافر بودن فرماندار مسیحی شهر جاکارتا که برخی از گروه های اسلامی آن را مطرح کرده بودند، انجام دهد.

بیش از 100 هزار نفر از مسلمانان اندونزی اوایل ماه جاری میلادی به دلیل برخی اظهارات حساسیت برانگیز توسط فرماندار جاکارتا در این کلان شهر تجمع اعتراض آمیز برگزار کردند و پلیس پس از برخی تنش ها با گاز اشک آور و آب فشار قوی تلاش کرد به این اعتراضات پایان دهد.

"جوکو ویدودو"رئیس جمهوری اندونزی پس از این اعتراضات و تلاش هایی که برای تحقیقات از فرماندار جاکارتا انجام شد، با برگزاری نشست هایی با فعالان مختلف از جمله رهبران مذهبی تلاش کرد تا تنش های موجود را آرام سازد.

رئیس جمهور اندونزی از رهبران مذهبی این کشور خواسته بود از ارائه بیاناتی که باعث افزایش تنش ها شود، خودداری کنند.

"جوکو ویدودو" که "باسوکی تجاهاجا پورناما" فرماندار فعلی جاکارتا را از سال 2014 بدون برگزاری انتخابات برای این پست انتخاب کرده است، پیشتر از برگزاری اعتراضات مسالمت آمیز حمایت کرده بودند.

اندونزی شش مذهب مختلف را به رسمیت می شناسد و اقلیت های زیادی در این کشور در کنار یکدیگر زندگی می کنند.
 


کد مطلب: 251409

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/251409/برپایی-راهپیمایی-وحدت-اندونزی

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com