کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس جمهوری لبنان:

خطر گروه های تکفیری برای مسیحیان و مسلمانان یکسان است

ایرنا , 26 فروردين 1396 ساعت 15:50

رئیس جمهوری لبنان ضمن ابراز نگرانی از مهاجرت تدریجی مسیحیان از منطقه خاورمیانه تاکید کرد: خطر گروه های تکفیری تنها منحصر به مسیحیان در منطقه نیست و مسلمانان هم به همان اندازه در معرض تهدید این گروه ها هستند.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، «میشل عون»  رئیس جمهوری لبنان، امروز (شنبه) به مناسبت فرارسیدن عید پاک مسیحیان در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «سات 7» به وضعیت مسیحیان در لبنان و منطقه پرداخت و تاکید کرد: برخی به دنبال آن هستند که کشورهای منطقه را از مسیحیان خالی کنند و آنها را به کشورهای کوچکتر تقسیم کنند.
 
وی افزود: از مدت ها پیش مهاجرت مسیحیان از شرق به ویژه از فلسطین آغاز شده است و در حال حاضر از مجموع 22 درصد ساکنان مسیحی بیت المقدس تنها یک درصد در این شهر سکونت دارند. در کشورهای دیگر از جمله در عراق و سوریه و نیز در مصر و کنیا و لیبی هم گروه های تروریستی اقدام به کشتن مسیحیان و تخریب کلیساها و مساجد کرده اند.
 
میشل عون خاطرنشان کرد: وضعیت مسیحیان به سمت بدتر شدن پیش رفته است اما خوب است نگاه منصفانه ای به قضایا داشته باشیم؛ چرا که این وضعیت فقط اختصاص به مسیحیان ندارد. گروه های تکفیری، مسلمانان و مسیحیان را به یک میزان مورد حمله قرار می دهند.
 
وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به تکثر حضور پیروان ادیان و مذاهب مختلف در لبنان، از آمادگی کشورش برای تبدیل شدن به «مرکز بین المللی گفت و گوی ادیان و تمدن ها» خبر داد.
 


کد مطلب: 265422

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/265422/خطر-گروه-های-تکفیری-مسیحیان-مسلمانان-یکسان

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com