کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

محمود عباس هزار کارمند نظامی در غزه را بازنشسته می کند/حماس خواستار تشکیل جبهه نجات ملی برای مقابله با اقدامات عباس شد

29 خرداد 1396 ساعت 19:54

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و کمیته امنیتی تشکیل شده از سوی او قصد دارند 1000 نفر از کارمندان نظامی باریکه غزه را به اجبار بازنشسته کنند.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "محمود عباس" به زودی 1000 نفر از کارمندان نظامی را به بازنشستگی زودهنگام اجباری خواهد فرستاد و حقوق آنها به زور و به شکل غیر قانونی کسر خواهد شد.
 
صفحه "المطلع" در شبکه های اجتماعی در این زمینه خاطر نشان کرد که این تصمیمات علیه غزه که محمود عباس در مرحله پس از برگزاری کنگره هفتم جنبش فتح اتخاذ می کند، سختگیرانه و بی سابقه است؛ در کمیته امنیتی مأمور بازنشسته کردن کارمندان نظامی، هیچ شخصیت حقوقی دیده نمی شود؛ چرا که این بازنشستگی اقدامی اجباری و نوعی تسویه حساب است.

بسیاری از منابع خبری قبل از این هم از تصمیم عباس برای بازنشسته کردن 8000 کارمند در نوار غزه خبر داده و اعلام کرده بودند که این اقدامات در راستای سیاست تبعیض علیه باریکه غزه صورت می گیرد.

خبر دیگر اینکه، عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" خواستار تشکیل جبهه نجات ملی متشکل از تمامی طیف ها و اقشار جامعه فلسطین به منظور مقابله با تصمیمات و اقدامات یکجانبه محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و ارتقای پروژه ملی فلسطین شد.

"خلیل حیه" در گفتگوی مطبوعاتی با انجمن خبرنگاران فلسطین در غزه تصریح کرد که ما هرگز در برابر اقدامات عباس که حتی ارسال دارو به غزه را نیز قطع کرده و اجازه اعزام بیماران به خارج برای درمان را نمی دهد، ساکت نمی نشینیم.

حیه اظهار داشت که این اقدامات، تمامی اقشار و طیف های جامعه فلسطین را هدف قرار داده است و موجب تعمیق بیشتر دودستگی و اختلافات داخلی می شود و این سیاست ها موجب یکپارچگی فلسطینیان در غزه شده و ما را بیش از پیش به این یقین می رساند که عباس مسأله فلسطین را در انحصار خود قرار داده است.
 
خلیل حیه روابط با ایران را نیز خوب و مستحکم خواند و از تلاش جنبش متبوعش برای تقویت هرچه بیشتر این روابط خبر داد.
 


کد مطلب: 272127

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/272127/محمود-عباس-هزار-کارمند-نظامی-غزه-بازنشسته-می-کند-حماس-خواستار-تشکیل-جبهه-نجات-ملی-مقابله-اقدامات

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com