کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

موج بازداشت های گسترده در قدس و کرانه باختری/پایان گفتگوهای دو روزه جنبش های فتح و حماس

9 فروردين 1395 ساعت 14:01

نظامیان رژیم صهیونیستی، شب گذشته دست به بازداشت های گسترده در استان های قدس و کرانه باختری زدند و تعدادی از شهروندان فلسطینی را بازداشت کردند.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، نظامیان صهیونیست دست کم 10 فلسطینی را در مناطق مختلف کرانه باختری و قدس اشغالی بازداشت کردند.

این بازداشت ها در ادامه اقدامات به اصطلاح بازدارنده رژیم صهیونیستی برای متوقف کردن انتفاضه قدس صورت می گیرد، اما تاکنون هیچ نتیجه خاصی در بر نداشته است و انتفاضه خودجوش ملت فلسطین ششمین ماه خود را هم پشت سر گذاشت و تاکنون جان 34 صهیونیست را گرفته و باعث زخمی شدن بیش از 400  صهیونیست دیگر شده است.

خبر دیگر اینکه گفتگوهای دو روزه جنبش های فتح و حماس روز گذشته در شهر دوحه ـ پایتخت قطر ـ پایان یافت و هنوز نتایج آن اعلام نشده است.

در این دیدارها "عزام احمد" و "صخر بسیسو" به نمایندگی از جنبش فتح و "موسی ابو مرزوق"، "محمود زهار"، "خلیل حیه"، "عماد علمی" و "نزار عوض الله" به نمایندگی از جنبش حماس حضور داشتند.

دو جنبش فتح و حماس سعی داشتند، در این دیدارها به ساز و کاری مناسب برای اجرای توافق آشتی ملی دست پیدا کنند و احتمال می رود که مسأله برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست تشکیلات خودگردان، تشکیل دولت وحدت ملی، بازگشایی گذرگاه رفح و سرنوشت کارکنان دولتی نوار غزه از جمله مسائل مورد بحث میان طرفین باشد.

هیأت جنبش حماس پس از اتمام این گفتگوها از دوحه راهی قاهره شد تا برای دومین بار با مسئولان سازمان اطلاعات این کشور دیدار و پاسخ های لازم به خواسته های طرف مصری در دیدار اول میان طرفین قبل از دو هفته پیش را ارائه کند.

"محمود زهار" رهبر برجسته جنبش حماس در غزه چند روز پیش دور اول گفتگوها میان حماس و مصر را خوب و مورد قبول توصیف کرده بود.


کد مطلب: 226029

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/226029/موج-بازداشت-های-گسترده-قدس-کرانه-باختری-پایان-گفتگوهای-دو-روزه-جنبش-فتح-حماس

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com