کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هشدار حماس در مورد سفر ترامپ به فلسطین اشغالی/بیانیه مجمع کلیسای کاتولیک در فلسطین اشغالی

29 ارديبهشت 1396 ساعت 16:27

یکی از مسؤولین حماس گفت: برخی عرب ها بنا دارند، برای سفر ترامپ به منطقه قربانی کنند تا سرسپردگی خود را به او ثابت کنند و البته این افراد از آرمان های فلسطین و مقاومت عقب نشینی خواهند کرد.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "احمد بحر" از رهبران جنبش حماس در مراسمی به مناسبت بزرگداشت روز "نکبت" فلسطین در مورد پیامدهای منفی سفر ترامپ به منطقه هشدار داد و از مسئولان فلسطینی و حاکمان عربی خواست به هیچ وجه از آرمان های فلسطین دست نکشند.

وی افزود: برخی عرب ها بنا دارند، برای سفر ترامپ به منطقه قربانی کنند تا سرسپردگی خود را به او ثابت کنند و البته این افراد از آرمان های فلسطین و مقاومت عقب نشینی خواهند کرد و با اشغالگران رابطه برقرار کرده و می کنند.

احمد بحر تأکید کرد: مقاومت اسلامی باید همچنان در رأس اولویت های ما باشد و از همکاری  و هماهنگی امنیتی با اشغالگران خودداری کنیم.

خبر دیگر اینکه، کمیسیون صلح و عدالت مجمع کلیسای کاتولیک در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، طی بیانیه‌ای مخالفت خود را با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی ابراز داشت و وضعیت کنونی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین را چون «زخمی چرکین» توصیف کرد.

بیانیه منتشر شده توسط این تشکل با عنوان «مسئله عادی‌سازی»، با اشاره به مسئله تبعیض علیه شهروندان فلسطینی در سرزمین‌های اشغالی آمده است: زندگی فلسطینیان چه در نوار غزه و چه در فلسطین اشغالی به هیچ عنوان عادی نیست و اگر به گونه‌ای رفتار کنیم که وضعیت زندگی آنان عادی می‌باشد، نسبت به نقض واضح حقوق بشر بی‌تفاوت بوده‌ایم.

 


کد مطلب: 268564

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/268564/هشدار-حماس-مورد-سفر-ترامپ-فلسطین-اشغالی-بیانیه-مجمع-کلیسای-کاتولیک

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com