کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

//ویژه نشست مشترک تهران و باکو//(12)

تأکید آیت الله تسخیری بر ضرورت همبستگی مسلمانان برای تحقق اهداف اسلامی

15 مرداد 1396 ساعت 15:58

مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام، با اشاره به روابط دیرینه بین ایران و آذربایجان، تأکید کرد: کشورهای مسلمان باید برای مقابله با چالشهای موجود در جهان اسلام و تحقق اهداف اسلامی با یکدیگر همبستگی و وحدت داشته باشند.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)،آیت الله "محمد علی تسخیری" رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به همکاریهای دیرینه مذهبی و تاریخی بین ایران و آذربایجان گفت: ما یک ملت هستیم، ما یک تاریخ، یک فرهنگ و یک دین داریم و امیدوارم برگزاری این اجلاس در این ایام مبارک، گامی در جهت تقویت هر چه بیشتر روابط بین دو کشور باشد.

وی در ادامه گفت: یکی از بینات قرآن کریم تأکید بر وحدت امت اسلامی است، قرآن کریم در جاهای مختلف بر مسأله وحدت تأکید کرده است؛ نشانه های آن را در میان گذاشته و ابعاد آن را تبیین کرده است و از تفرقه و  نزاع و هر آنچه موجب جدایی مسلمانان می شود، بر حذر داشته است.

آیت الله تسخیری با اشاره به اینکه امت اسلامی از حیث هدف یکی هستند، گفت: شما امت وسط و الگوی تاریخ هستید و چنانکه پیامبر(ص) الگوی امت اسلام است، ما نیز باید الگوی ملتها باشیم.

وی تأکید کرد: کشورهای مسلمان باید بر مقابله با چالشهای موجود در جهان اسلام و تحقق اهداف اسلامی با یکدیگر همبستگی و وحدت داشته باشند.
 
 


کد مطلب: 278347

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/278347/تأکید-آیت-الله-تسخیری-ضرورت-همبستگی-مسلمانان-تحقق-اهداف-اسلامی

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com