کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدرس حوزه علمیه ضیائیه شهر فراغی:

دهه فجر نقطه ای تعیین کننده در تاریخ انقلاب اسلامی است

تنا گلستان

14 بهمن 1395 ساعت 9:38

مدرس حوزه علمیه ضیائیه شهر فراغی، گفت: دهه فجر نقطه ای تعیین کننده و سرنوشت ساز در تاریخ انقلاب اسلامی است.


«آخوند عبدالجلیل فرهمند» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تقریب در گلستان، افزود: در دهه فجر اسلام تولدی دوباره یافت و این دهه در تاریخ ایران نقطه ای تعیین کننده و بی نظیر محسوب می شود.

به گفته وی؛ دهه مبارک فجر مقطع رهایی ملت ایران و بخشی از تاریخ پربار این سرزمین بوده که گذشته را از آینده جدا ساخته است. 

رابط فرهنگی مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور با اذعان بر اینکه دهه فجر سرآغاز طلوع اسلام و خاستگاه ارزش های اسلامی است، گفت: تا قبل از انقلاب اسلامی، در ایران نظام اسلامی وجود نداشت و رابطه پادشاهان و مسئولین و کدخداها با مردم رابطه (غالب ومغلوب) و سلطان و رعیت  بود و پادشاهان احساس می کردند که فاتحینی هستند که برمردم غلبه یافته اند.

وی، ادامه داد: حضرت امام (رضوان الله تعالی علیه) با قطع این سلسله معیوب، نقطه عطفی در تاریخ ایران بوجود آوردند و شمشیر اسلام و مردم را علیه دشمنان اسلام و استعمار گران به کار گرفتند.

 به گفته وی؛ دهه فجر انقلاب از رشحات اسلام است و آئینه ای است که خورشید اسلام در آن درخشید و به ما منعکس شد.

آخوند فرهمند با یادآوری اینکه انقلاب اسلامی نشات گرفته از قرآن وسنت نبوی است، اظهار کرد: انقلاب اسلامی با درایت امام راحل (ره) که عدالت، آزادی و مردم سالاری در وجودش مشهود بود قانون اساسی خود را بر بنای دین و شریعت مقدس اسلام ساخته است.

وی، افزود: این انقلاب الهی ندای اسلام را در جهان به نمایش گذاشت و اکنون وظیفه داریم  این انقلاب را که ماهیت جهانی به خود گرفته به خوبی حفظ و حراست نماییم.
 
 


کد مطلب: 258745

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/interview/258745/دهه-فجر-نقطه-تعیین-کننده-تاریخ-انقلاب-اسلامی

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com