کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بیش از 50 کشته در حملات داعش به دو روستای سوریه/حمله جت‌های ائتلاف آمریکا به نیروی حامی دولت سوریه

29 ارديبهشت 1396 ساعت 11:52

گروه تروریستی داعش در حمله به دو روستای سوریه بیش از 50 نفر را اعدام کرد.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)،  گروه موسوم به «دیده بان حقوق بشر سوریه» اعلام کرد که دست کم 15 غیرنظامی و 27  مبارز حامی دولت روز پنج شنبه در حملات تروریست‌های داعش در روستاهای عقارب الصافی و المبعوجه کشته شدند؛ بیشتر غیرنظامیان سربریده و مثله شده‌اند؛10 جسد دیگر هنوز شناسایی نشده‌اند.

 در این گزارش آمده است که 15 ستیزه‌جوی داعش نیز در حمله به دو روستا کشته شده‌اند.

خبرگزاری رسمی سوریه، سانا، گزارش داده است که نیروهای ارتش سوریه و مبارزان حامی آنها موفق شده‌اند، حمله به روستای عقارب الصافی را دفع کرده و ستیزه‌جویان تکفیری داعش را بیرون برانند.

خبر دیگراینکه، جت‌های آمریکایی روز پنج‌شنبه به کاروان مبارزان حامی دولت سوریه متشکل از 27 فروند تانک که به سمت یک پایگاه نظامی در الطنف در نزدیکی مرز اردن در حرکت بود، حمله کردند.

یکی از این مقامات گفته است، یک کاروان که در این مسیر در حرکت بود به اخطارهای مختلف نیروهای ائتلافی در الطنف پاسخ نداد.

وی با اشاره به این‌که کاروان بیش‌ازحد به نیروهای ائتلافی نزدیک شده بود، گفت: کماندوهای آمریکا و انگلیس به پیکارجویان مخالف دمشق در این پایگاه که در استان حمص قرار دارد، آموزش می‌دهند.

مقام یادشده افزود: در نهایت بخش پیش‌رو از این کاروان هدف حملۀ هوایی قرار گرفت؛ تاکنون گزارشی از تلفات احتمالی این حمله هوایی گزارش نشده است.

یکی دیگر از مقامات آمریکا نیز حملۀ هوایی جت‌های این کشور به این کاروان را تأیید کرده و گفته است جت‌ها بر فراز کاروان تانک‌ها، که در 27 کیلومتری پایگاه در حرکت بود، به پرواز درآمده و پیش از بمباران خودروهای پیشرو، تیر اخطار شلیک کرده‌اند.

این در حالی است که بر اساس گزارش‌های منتشرشده ستیزه‌جویان منتسب به ائتلاف تحت فرمان آمریکا در تلاشی ناموفق با روسیه تماس گرفته و خواستار توقف پیش روی کاروان حامی دولت به سمت جنوب شده بودند.


 


کد مطلب: 268546

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/268546/بیش-50-کشته-حملات-داعش-دو-روستای-سوریه-حمله-جت-های-ائتلاف-آمریکا-نیروی-حامی-دولت

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com