کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پیام تسلیت رئیس جمهور و نخست وزیر ترکیه به مناسبت ارتحال آیت الله رفسنجانی

22 دی 1395 ساعت 14:44

رئیس جمهور ترکیه در پیامی به همتای ایرانی خود درگذشت آیت الله هاشمی را تسلیت گفت و اظهار داشت: آیت الله هاشمی رفسنجانی نقش به سزایی در توسعه روابط ایران و ترکیه داشت.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "رجب طیب اردوغان" در پیامی به حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان درگذشت آیت الله هاشمی را تسلیت گفت؛ متن پیام رئیس جمهور ترکیه به شرح زیر است:
جناب آقای دکتر حسن روحانی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران؛ رئیس جمهور و برادر عزیز! از درگذشت آیت الله  هاشمی چهارمین رئیس جمهور و ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام جمهوری اسلامی ایران عمیقاً متاسف شدم.
از درگاه الهی برای آن مرحوم که همواره از وی به عنوان "دولت مردی محترم و عالم که در توسعه روابط و همکاری میان ایران و ترکیه سهم بسزایی داشتند" یاد خواهم کرد، رحمت مسألت کرده و از سوی خود و ملت ترکیه به جنابعالی و ملت دوست و برادر ایران و در رأس آن به خانواده و بستگان آن مرحوم صمیمانه تسلیت می‌گوییم.

نخست‌وزیر ترکیه هم در پیامی به معاون اول رئیس جمهور درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را به ملت و دولت ایران تسلیت گفت؛ متن پیام "بنعلی ییلدریم" نخست وزیر ترکیه بدین شرح است:
جناب آقای دکتر "اسحاق جهانگیری" معاون اول محترم ریاست جمهوری اسلامی ایران؛ با کمال تأسف از درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی چهارمین رئیس جمهور و ریاست تشخیص مصلحت نظام جمهوری اسلامی ایران مطلع گردیدم، از ایشان به عنوان دولتمردی گران قدر که در توسعه روابط بین ترکیه و ایران سهم به سزایی داشتند، یاد خواهیم کرد.
از درگاه الهی برای آن مرحوم رحمت و برای جنابعالی و ملت ایران و در راس آن خانواده و بستگان داغدار ایشان صبر مسالت دارم .
 
 
 


کد مطلب: 256693

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/256693/پیام-تسلیت-رئیس-جمهور-نخست-وزیر-ترکیه-مناسبت-ارتحال-آیت-الله-رفسنجانی

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com