کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فراخوان گسترش دامنه تحرکات و فعالیت های همبستگی با اسرای فلسطینی/خطیب مسجد الاقصی خواستار حمایت جهانی از اسرای فلسطینی شد

2 ارديبهشت 1396 ساعت 9:32

جریان های ملی فلسطین با صدور فراخوان­هایی خواستار گسترش دامنه همبستگی با اسرای اعتصاب کننده غذا در زندان های رژیم صهیونیستی شدند.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، این جریان ها روز گذشته ضمن نامگذاری روز جمعه به روز پیروزی اسرا، خواستار همبستگی با اسرای فلسطینی از طریق برپایی تظاهرات ها و تجمع ها در تمامی استان های کرانه باختری شدند.

در همین راستا، فلسطینیان اقدام به برپایی نماز جمعه مقابل تعدادی از ایست بازرسی های نظامی رژیم صهیونیستی در استان های کرانه باختری کردند تا همچنان پایبندی خود به گزینه رویارویی با صهیونیست ها را نشان دهند.

این در حالی است که جوانان فلسطینی طی روزهای گذشته نیز بارها به منظور همبستگی با اسرای فلسطینی دست به تظاهرات و تجمع زده بودند که این فعالیت ها در نهایت به درگیری اشغالگران صهیونیست با آنها و زخمی شدن شماری از جوانان فلسطینی منجر شده بود.

خبر دیگر اینکه، "شیخ محمد حسین" خطیب نماز جمعه مسجد الاقصی تأکید کرد: مسلمانان باید با حضور روزانه در مسجد الاقصی این مسجد را یاری و در شرایط سختی که در آن به سر می برد از آن محافظت کنند؛ چرا که رژیم اشغالگر صهیونیستی سعی دارد اقدامات خود را در جهت یهودی سازی قدس افزایش دهد.
 

 
"شیخ محمد حسین"  گفت: ملت فلسطین و تمام جهانیان باید در کنار اسرای فلسطینی باشند و از آنان برای پس گرفتن حقوقشان از رژیم اشغالگر، حمایت کنند.

وی افزود: اسرا بعد از پنجمین روز متوالی اعتصاب غذا در شرایط بسیار سختی به سر می برند، به گونه ای که به دلیل نبود غذا بدن هایشان رو به ضعف و لاغری است.

اعتصاب غذای اسرای فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی وارد 6 امین روز شده است؛ نزدیک به 2000 اسیر فلسطینی در اعتراض به وضعیت بد زندان های رژیم صهیونیستی و محروم شدن از ابتدایی ترین حقوق خود از روز دوشنبه گذشته دست به اعتصاب غذای سراسری زده اند.
 


کد مطلب: 266015

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/266015/فراخوان-گسترش-دامنه-تحرکات-فعالیت-های-همبستگی-اسرای-فلسطینی-خطیب-مسجد-الاقصی-خواستار-حمایت-جهانی

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com