کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ائمه جمعه اهل سنت استان گلستان:

حمیت اسلامی نسبت به دین محمدی نجات بخش مسلمین است

20 آبان 1396 ساعت 8:41

امامان و خطبای جمعه اهل سنت استان گلستان با اذعان بر اینکه امت اسلامی امروز باید تعصب و طایفه گرایی جاهلی را کنار بگذارند، داشتن حمیت و غیرت اسلامی نسبت به دین مبین اسلام را نجات بخش مسلمین از شرایط حساس کنونی اعلام کردند.


به گزارش خبرگزاری تقریب از گرگان، امام جمعه اهل سنت ینقاق گالیکش، گفت: مسلمین امروز حمیت عقلانی خویش را در دفاع از دین محمدی (ص) به منصه ظهور برسانند.

«آخوند عبدالمجید آرمون» در نماز جمعه این هفته ینقاق گالیکش، اظهار
کرد: قومیت گرایی، عصبیت قبیله ای و طایفه گرایی در اسلام مردود است، آنچه مهم است داشتن تعصب و حمیت نسبت به دین است.

به گفته وی؛ در عصر حاضر دینداری و تبعیت از دین در دنیا مظلوم واقع شده، ضروری است امت اسلامی با وحدت و همدلی در حفاظت از دین خدا تلاش کنند تا به شفاعت رسول الله (ص) در روز قیامت امیدوار باشند.

 نبود امنیت زندگی مردم را به مخاطره می اندازد

امام جمعه اهل سنت چنارلی، گفت: وجود امنیت نعمت بزرگی است و نبود آن نبود رفاه و آسایش برای مردم است.

«آخوند اسماعیل قدیری» در نماز جمعه این هفته چنارلی، اظهار کرد: امروز نبود امنیت در عراق سبب شده با وجود بهترین زمین های زراعی و باغی، اقتصاد و معیشت مردم مطلوب نباشد.

به گفته وی؛ وقوع خشکسالی و کاهش بارندگی در کشور باید جدی گرفته شود و توبه و بازگشت به سوی خداوند راه گشایش رحمت الهی است.

بروز اختلاف و تفرقه امت های گذشته را به نابودی کشاند

امام جمعه اهل سنت گنبد کاووس، گفت: امتی که کارشان به اختلاف، تفرقه، کینه و کدورت کشیده شود مانند امت های گذشته راهی جزء انحطاط و نابودی پیش رو نخواهند داشت.

«آخوندعبدالباسط نوری زاد» در نماز جمعه این هفته مصلی بزرگ وحدت گنبد کاووس، اظهار کرد: کثرت جدل، کدورت و اختلاف از علامات قیامت است رفتن به سمت آن یعنی قدم نهادن در وادی تباهی است.

به گفته وی؛ دشمن با برافروختن آتش تفرقه و اختلاف در جوامع اسلامی، به دنبال اجرای نیت شوم خودش است.

عظمت قرآن مجید نباید در جامعه اسلامی از بین برود

خطیب جمعه اهل سنت بناور، گفت: قرآن معجزه پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) از احترام، عظمت و بزرگی بالایی در بین مسلمین برخوردار است و نباید این عظمت خدشه دار شود.

«آخوند عبدالغفار محمدی قره جه» در نماز جمعه این هفته بناور، اظهار کرد: رفتن عظمت قرآن از بین انسان ها، اهمیت ندادن به آن و عمل نکردن به دستورات نورانی آن است.

محبت خداوند زمینه ساز محبت رسول الله (ص) است

خطیب جمعه اهل سنت مسجد جامع ابوحنیفه گرگان، گفت: کسی که خداوند را دوست می دارد قطعا با نبی مکرم اسلام (ص) نیز اظهار محبت و دوستی خواهد کرد.

«آخوند علی آرخی» در نماز جمعه این هفته مسجد جامع ابوحنیفه گرگان، اظهار کرد: اظهار ارادت نسبت به سید المرسلین (ص) از ایمان انسان نشات می گیرد، آن حضرت فرموده است: «ایمان انسان مسلمان کامل نمی شود؛ مگر اینکه مرا از هر آنچه دارد بیشتر دوست داشته باشد».

به گفته وی؛ بد قولی ها و بد عهدی ها، باعث ایجاد کینه و کدورت بین انسان ها می شود پس سعی نماییم به تعهدات خودمان پایبند باشیم.

خطیب جمعه اهل سنت مسجد جامع ابوحنیفه گرگان، خاطر نشان کرد: در کشوری زندگی می کنیم که بدون هیچ دغدغه ای امنیت را ایجاد کرده است و باید قدر این نعمت بزرگ را بدانیم.

دین مبین اسلام خواهان رشد و ترقی انسان است

امام جمعه اهل سنت کلاله، گفت: آخرین دین الهی خواهان رشد، ترقی و پیشرفت انسان در تمامی زمینه ها است.

«آخوند محی الدین احمدی» در نماز جمعه این هفته کلاله، اظهار کرد: انسان برای ادامه حیات نیازمند توسعه و تکامل است به همین خاطر عمل به دستورات این دین آسمانی، زندگی توام با رفاه و آسایش و راحتی را به ارمغان خواهد آورد.

به گفته وی؛ انسان از جایگاه بالایی در اسلام برخوردار است و به همین خاطر شریعت اسلام از ضرر زدن به خود نهی می کند.
 
 


کد مطلب: 292935

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/report/292935/حمیت-اسلامی-نسبت-دین-محمدی-نجات-بخش-مسلمین

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com