کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استاندار آذربایجان غربی:

​سیاست های نظام و رهبری با وحدت و همدلی پیش می رود

22 آبان 1396 ساعت 8:51

استاندار آذربایجان غربی گفت: سیاست های نظام، رهبری و کشور با وحدت و همدلی پیش می رود.


به گزارش خبرگزاری تقریب از ارومیه، محمد مهدی شهریاری در دیدار با نماینده ولی فقیه و علمای اهل تشیع و تسنن آذربایجان غربی اظهار داشت: نقش روحانیت در جلوگیری از بروز تفرقه، ایجاد وحدت و همبستگی و رفع بحران های اجتماعی انکارناپذیر است.

وی افزود: با توجه به مشکلات متعدد در بخش های مختلف جامعه می طلبد تا وحدت خود را حفظ کنیم، با تکیه بر یکپارچگی سیاست های کشور را پیش ببریم و افق روشنی در برابر کشور بگشاییم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی هم در این دیدار بزرگترین نعمت در این استان را وحدت و دوستی علمای تشیع و تسنن عنوان کرد و گفت: علما و مسوولان باید برای حفظ این وحدت تلاش کنند.

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی افزود: تعامل بین روحانیان شیعه و سنی در آذربایجان غربی به معنای واقعی کلمه مثال‌زدنی است.

وی با اشاره به تنوع قومیتی در آذربایجان غربی تصریح کرد: تنوع قومیتی با کمک روحانیون باید به یک ظرفیت تبدیل شود و نگذاریم دشمنان آن را به تهدید بدل کنند.

امام جمعه اهل سنت ارومیه نیز در این دیدار گفت: پیوند میان شیعه و سنی در استان آذربایجان غربی یکی از نمونه های بارز اتحاد و همدلی میان مردم ایران است و این پیوند ریشه در باورهای دینی و فرهنگ و تمدن درخشان ایرانی اسلامی دارد که با هیچ ترفند و توطئه ای از هم نخواهد پاشید.

ماموستا عبد القادر بیضاوی اظهار داشت: امروز استکبار جهانی تلاش می کند تا با ایجاد تفرقه میان قومیت های مختلف ایرانی و ایجاد فاصله میان آنها به موقعیت گذشته خود دست یابد درحالیکه مردم ایران هوشیارتر از آن هستند که دشمن بتواند در صفوف به هم فشرده آنان رخنه کند.

وی افزود: این استان به علت مرزی بودن همواره در نوک پیکان توطئه های دشمنان قرار دارد اما هیچگاه موفق نشده اند.
 
بیضاوی اضافه کرد: آذربایجان غربی 12 هزار شهید تقدیم انقلاب کرده که از این تعداد روحانیت اهل سنت استان 70 شهید تقدیم انقلاب و جنگ کرده است و انتظار می رود تا استاندار توجه ویژه ای به اهل سنت استان داشته باشد.

در این دیدار تعدادی از روحانیون حاضر در جلسه انتظارات و دیدگاه های خود را راجع به مسائل مختلف فرهنگی، دینی، سیاسی و اجتماعی استان مطرح کردند.


کد مطلب: 293295

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/293295/سیاست-های-نظام-رهبری-وحدت-همدلی-پیش-می-رود

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com