کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مظلوم ترین مردم سوریه

عصر ایران , 28 دی 1395 ساعت 8:02

اخیراً فیلمی توسط یکی از ساکنان فوعه منتشر شده که در آن، صورت کودک ۲ ساله ای که در نتیجه حملات خمپاره ای تروریست ها مجروح شده است، بدون به کارگیری داروی بی حسی مناسب در حال بخیه خوردن است و کودک، فقط ناله می کند.


فوعه و کفریا، دو روستای بزرگ با 20 هزار جمعیت هستند که از 2 سال پیش تاکنون در محاصره مسلحین و تروریست ها قرار دارند. تروریست ها مانع از ورود هر گونه مواد غذایی و دارویی به این دو روستا می شوند و هر از گاهی نیز با موشک های گراد و خمپاره، این دو روستا را هدف قرار می دهند و تک تیراندازهایشان نیز به هر که در تیر رس شان باشد، شلیک می کنند.

تا 20 روز پیش، سهمیه غذای هر نفر در این دو روستا، یک و نیم قرص نان برای 4 روز بود ولی خبرنگار عصر ایران، به تازگی مطلع شد که با وخیم تر شدن اوضاع، سهمیه یک و نیم قرص نان از 4 روز به 5 روز رسیده است.

اما اوضاع درمانی این دو روستا نیز خبر از یک فاجعه انسانی می دهد. این دو روستا، یک بیمارستان کوچک دارند که در فوعه قرار دارد. تک تیراندازهای تروریست ها، راه این دو روستا را تحت کنترل خود دارند و بیماران و مجروحان کفریا، اگر بتوانند از برابر تک تیراندازها، خود را به فوعه برسانند، در بیمارستان آنجا با وضعیت اسفناکی مواجه خواهند شد.

حدود یک ماه پیش، تروریست ها بیمارستان کوچک فوعه را هدف موشک های خود قرار دادند و تخریب کردند. در نتیجه ی این حملات بیمارستان فوعه از سرویس خارج شد و نیمی از تجهیزات آن از کار افتادند؛ نیمی از تجهیزات که خود نیمی از وسایل سالم به جا مانده از ماه های پیش بودند!
احمد شحاده، پزشک این بیمارستان به خبرنگار عصر ایران می گوید که مخزن اکسیژن ساز از کار افتاده و بخش آزمایشگاه نیز تقریبا از دسترس خارج شده است. تنها بخش اورژانس و داروخانه قابل استفاده است، داروخانه ای بسیار فقیر از نظر دارو، مخصوصا دارو های مرتبط با التهاب و سرما خوردگی.

اخیراً فیلمی توسط یکی از ساکنان فوعه منتشر شده که در آن، صورت کودک ۲ ساله ای که در نتیجه حملات خمپاره ای تروریست ها مجروح شده است، بدون به کارگیری داروی بی حسی مناسب در حال بخیه خوردن است و کودک، فقط ناله می کند.

دکتر شحاده می گوید: دستگاه مولد برق فقط زمان انجام عمل های جراحی روشن می شود، یعنی در موارد بسیار خاص. بیمارستان جدید در زیرزمین بیمارستان قبلی برپا شده است. سالنی که با پرده به اتاق های مجزا تقسیم شده تا شبیه به یک بیمارستان واقعی باشد! اتاق هایی که در هنگام توقف ژنراتور برق به طور کامل تاریک می شوند. با این حال مردم فوعه و معدود پرسنل درمانی آن تمام سعی خود را برای برپا نگاه داشتن این درمانگاه به کار گرفته اند تا کورسوی امید مجروحین و بیماران را حفظ کنند.

بیشتر بیمارانی که در روزهای گذشته به این بیمارستان مراجعه کرده اند با مشکل سرما خوردگی و آسم آمده اند که به دلیل عدم وجود داروی کافی و حتی دستگاه های اکسیژن، امکان معالجه آن ها وجود ندارد. مراجعان بعدی البته با پای خود نمی آیند: مجروحان حملات تروریست ها.  
 به گفته دکتر شحاده تنها در ۱۵ روز گذشته و علیرغم برقراری آتش بس در سوریه، بیش از ۴۰ تن در این دو روستا شهید و مجروح شده اند.

فوعه و کفریا، دو روستا هستند که مردمانش در معرض کشتار جمعی تدریجی قرار دارند ولی نه در مذاکرات آتش بس و نه در نهادهای بین المللی، وقعی به آنها نهاده نشده است. فاجعه ای انسانی در حال وقوع است و جهان، چشمانش را بسته است!


کد مطلب: 257196

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/257196/مظلوم-ترین-مردم-سوریه

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com