کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

راویل عین الدین در پیامی به همایش وحدت اسلامی مسکو:

ایجاد وحدت بین مسلمین نیاز به تلاش دارد/آیت الله اراکی فردی بسیار تواناست

28 مهر 1395 ساعت 13:32

رئیس شورای مفتیان روسیه تأکید کرد: امروز تمدن اسلامی از نفاق رنج می‌برد و این نتیجه رفتارهای سهل انگاری ماست.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "راویل عین الدین" رئیس شورای مفتیان روسیه که به علت بیماری نتوانست در همایش بین‌المللی"وحدت اسلامی-وحدت مسلمین: مبنای گفتگو" که در مسکو برگزار شد، حضور پیدا کند، پیامی به این نشست ارسال کرد، این پیام توسط  "دمیر محی الدینوف" معاون وی قرائت شد. این پیام به شرح زیر است:
 
بسم الله الرحمن الرحیم
در قرآن کریم گفته شده است شما بهترین جماعت من هستید که جهت خیر رساندن به بشر آمده‌اید من به شما سفارش امر به معروف و نهی از منکر کرده‌ام. همچنین در قرآن کریم گفته شده است که از همدیگر جدا نشوید. وحدت امت اسلامی یکی از زیباترین چیزهایی است که خدای متعال دستور داده و امر کرده است.
امروز تمدن اسلامی از نفاق رنج می‌برد و این نتیجه رفتارهای سهل انگاری ماست، ما از فرمان خدا کوتاهی کرده ایم.
وحدت مسلمانان باید در کنار وحدت بین مذاهب آن باشد ، وحدت مسلمانان هیچ ارتباطی با کسانی که نفاق می‌اندازد‌، ندارد.
ما باید خودمان هماهنگ باشیم ساختار محکمی داشته باشیم و از وحدت پیروی کنیم و در جهت اشاعه فرمان‌های خداوند تلاش کنیم، ایجاد وحدت بین مسلمین نیاز به تلاش دارد.
بایستی با درک چالش‌هایی که در برابر امت اسلامی قرار دارد در جهت وحدت و انسجام امت اسلامی بیشتر از همیشه تلاش کنیم و گام برداریم این فقط با اراده الهی که داریم امکان پذیر است. ما با برگزاری این همایش در این جهت گام بر‌می‌داریم گامی در جهت همدردی، صلح، وحدت و همسوئی.
ما خوشحال هستیم که روابط چندین ساله با مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی داریم آیت الله اراکی فردی بسیار توانا و با مسئولیت می‌باشد که می‌توانم ایشان را دوست روسیه بدانم من افتخار می کنم که با ایشان همکاری صمیمانه داریم و این همکاری صمیمانه باعث شده که این همایش را با کمک هم تشکیل دهیم و امیدواریم که در آینده بیشتر از این همکاری‌ها داشته باشیم.
در آخر آرزوی صلح، آرامش، بهروزی و وحدت برای همه امت اسلام دارم.
 
 
 
 


کد مطلب: 248295

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/248295/ایجاد-وحدت-بین-مسلمین-نیاز-تلاش-آیت-الله-اراکی-فردی-بسیار-تواناست

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com