کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بازتاب سخنان احمد الطیب در رسانه های انگلیس؛

افراط گرایی حاصل تفسیر نادرست از قرآن کریم و سنت پیامبر اسلام (ص) است

تنا-لندن

روزنامه گاردین , 4 اسفند 1393 ساعت 17:33

ناآرامی های منطقه ناشی از توطئه استعمار نوین جهانی و متحد صهیونیسم است و طراحان این توطئه از ایجاد تنش و درگیری در عراق،سوریه،لیبی و یمن برای اهداف خود بهره برده اند.


به گزارش خبرنگار تقریب (تنا) از لندن، برخی رسانه های انگلیس با درج خبر مربوط به کنفرانس"اسلام ومبارزه با تروریسم" که دیروز درمکه برگزار شد سخنان شیخ احمد الطیب شیخ الازهر را پوشش دادند.

روزنامه گاردین چاپ لندن امروز با چاپ عکسی از کعبه با تیتر درشت نوشت :روحانی بلندمرتبه مسلمان احمد الطیب خواستار اصلاحات آموزشی در مدارس و دانشگاه ها برای مقابله با افراط گرایی شد.
گاردین به نقل از شیخ الازهر نوشت: افراط گرایی در اسلام حاصل تفسیر نادرست از قرآن کریم وسنت پیامبر اسلام (ص) است و تنها امید برای بازسازی وحدت امت اسلامی مقابله با این تفکر و گرایش در مدارس و دانشگاهها است که براساس آن عده ای از مسلمانان را کافر می خوانند.

این روزنامه همچنین به نقل از احمد الطیب می نویسد : وی افراط گرایی و تروریسم را محکوم کرده و گفته ناآرامی های منطقه ناشی از توطئه استعمار نوین جهانی و متحد صهیونیسم است و طراحان این توطئه از ایجاد تنش و درگیری در عراق،سوریه،لیبی و یمن برای اهداف خود بهره برده اند.

پادشاه عربستان نیز در پیامی به مناسبت افتتاح این کنفرانس گفته است :تروریسم حاصل ایدئولوژی افراط گرایی است


کد مطلب: 183602

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/183602/افراط-گرایی-حاصل-تفسیر-نادرست-قرآن-کریم-سنت-پیامبر-اسلام-ص

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com