کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیر کل فرهنگی جامعـة ‌المصطفی العالمیه:

نسخه شفا بخش امت اسلامی تقریب بین‌ مذاهب است / جمهوری اسلامی ایران از تمام فرصت و امکانات خود برای وحدت امت اسلامی بهره می‌برد

21 ارديبهشت 1396 ساعت 8:27

مدیر کل فرهنگی جامعـة ‌المصطفی العالمیه گفت : ما چه از نظر سیاسی و چه از نظر فرهنگی به عنصر وحدت امت اسلام نیاز داریم.


حجت‌الاسلام والمسلمین حسین مرادی دولت آبادی در گفت و گو با خبرنگار تقریب گفت: در بحث تقریب بین المذاهب و بالاتر از آن تقریب بین ادیان ابراهیمی و تامل و تقارب تمام موحدین دنیا کتاب راهنمای ما انسانها قرآن کریم برای همه بشریت و برای  تمام تاریخ بعد از نزول، راه را مشخص کرده است و گفتمان الهی گفتمان تقریبی است و گفتمان دینی گفتمان صلح ، دوستی ، مودت، تعامل  و ضد خشونت و تکفیر است.
 
وي ادامه داد : در تمام تاریخ و در تمام برهه‌های زمانی استکبارگران و سوداگران هر زمان تلاش مضاعفی داشتند که در وحدت موحدین جهان که ذیل پرچم الله  فعالیت می‌کنند رخنه کنند از جمله اهداف آنها  مسلمانان بودند و تلاش می‌کنند تفرقه ایجاد کنند تا بتوانند به اهداف خود برسند و هر زمانی که موفق شدند در صف منسجم اقوام گروه‌هاو مذاهب و ادیان ورود پیدا کنند آسیب‌های جبران ناپذیر تاریخی وارد کردند که بعضا تا ده‌ها سال برخی از این آثار به جا مانده است.
 
مدیر کل فرهنگی جامعـة ‌المصطفی العالمیه افزود : امروزه تقریب که یک گفتمان دینی است از ضروریات است و همیشه جاری و ساری است. با توجه به شرایط منطقه و جهانی شدن در این دهکده جهانی بسیار بسیار ضروری است. امروز می‌بینید که در بسیاری از نقاط دنیا جنگ خونریزی و کودک کشی به اسم دین و سلفی‌گری رواج دارد و جاهلان و حماقت کنندگان و کسانی که از جایی دیگر برنامه و و پول می‌گیرند این کارها را انجام می‌دهند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین مرادی دولت آبادی خاطر نشان کرد : امروز گفتمان تقریب می‌تواند از نظر فرهنگی یک نسخه شفا بخش برای وحدت ملت‌ها باشد و یک نسخه‌ای باشد که می‌تواند حال بشر را بهتر کند امروز اگر از تقریب نام می‌بریم می‌دانیم که اکثریت غریب به اتفاق برادارن اهل سنت ما پیرو مکتب روح بخش اهل بیت (ع) هستند. ما با مذاهب اسلامی هیچ مشکلی ندارم و در یک محیط سالم اسلامی معاشرت مومنانه داریم دشمن است که می‌خواهد سناریو بچیند و برنامه می‌دهد برای ایجاد تفرقه تا زیر شاخه‌ها را به جان هم بیندازد.
 
وی با بیان اینکه در این تفرقه عمدتا زنان و کودکان و جوانان آسیب می‌بینند تاکید کرد : در یک نبرد نامتقارن که استكبار از آن حمایت می‌کند آسیب‌های زیادی رخ می‌دهد. ما چه از نظر سیاسی و چه از نظر فرهنگی به عنصر وحدت امت اسلام نیاز داریم و امروز قله نشین و سکان دار انقلاب اسلامی مقام معظم رهبری اول منادی وحدت و تقریب بین‌المذاهب هستند و ما باید این فرصت تاریخی را قدر بدانیم که جمهوری اسلامی از تمام فرصت‌های خود استفاده می‌کند که ان‌شاالله تقریب بین‌ المذاهب و تقریب بین ادیان ابراهیمی گسترش پیدا کند.
 
مدیر کل فرهنگی جامعـة ‌المصطفی العالمیه با اشاره به عملکرد جامعة المصطفی العالمیه در عرصه فعالیت‌های تقریبی گفت : ما 45 هزار فارغ التحصیل علوم اسلامی از بیش از 130 کشور دنیا داریم و قریب به 40 هزار نفر در حال تحصیل؛ اینها در کشورهای خودشان همه منادیان تقریب هستند و ما شبکه سازی فعالان فرهنگی تقریب مذاهب را داریم که به صورت خود جوش و مردمی این امر را دنبال می‌کند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین مرادی دولت آبادی تصریح کرد: نسخه شفا بخش امت واحد اسلامی تقریب بین‌المذاهب با تاکید بر مشترکات ذیل عنایات مقام معظم رهبری است .
 
 


کد مطلب: 267807

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/interview/267807/نسخه-شفا-بخش-امت-اسلامی-تقریب-بین-مذاهب-جمهوری-ایران-تمام-فرصت-امکانات-خود-وحدت-بهره-می-برد

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com