کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گفتگوی تلفنی لاوروف و چاووش اوغلو درباره برنامه مذاکرات سوری در آستانه

22 دی 1395 ساعت 11:44

"سرگئی لاوروف" و "مولود چاووش اوغلو" وزیران امور خارجه روسیه و ترکیه مقدمات برگزاری مذاکرات سوری-سوری در آستانه پایتخت قزاقستان را در یک گفت وگوی تلفنی بررسی کردند.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، وزارت امور خارجه روسیه امروز اعلام کرد: در تماس تلفنی لاوروف و چاووش اوغلو، مسائل مربوط به اجرای تعهدهای مندرج در اسناد امضا شده بین نمایندگان دولت سوریه و مخالفان که منجر به برقراری آتش بس از 10 دی ماه شده است، مورد بررسی قرار گرفت.

دو طرف همچنین بر اهمیت رعایت آتش بس و پیش گرفتن رویکرد سازنده در فراهم آوردن مقدمات برگزاری مذاکرات سوری سوری در پایتخت قزاقستان تأکید کردند.

وزیران امور خارجه روسیه و ترکیه در ادامه ضرورت تداوم مبارزه با گروههای تروریستی در سوریه را مورد تأکید قرار دادند.

برنامه مذاکرات صلح آستانه و تداوم آتش بس در سوریه در چارچوب راهبرد مشترک روسیه، ایران و ترکیه برای حل سیاسی بحران سوریه پیگیری می شود.

بیانیه 30 آذرماه صادره در پایان نشست وزیران خارجه روسیه، ایران و ترکیه در مسکو در برگیرنده مبارزه با داعش و جبهه النصره، فراخوان جهانی برای همکاری علیه تروریسم، حفظ تمامیت ارضی و یکپارچگی سوریه، رد راهکار نظامی برای حل بحران کنونی، اجرای قطعنامه 2254 شورای امنیت، کمک فراگیر به سوری ها، ضرورت اجرای نظام خروج آزادانه مردم از مناطق درگیری و تحت سلطه تروریست ها و همچنین پشتیبانی از برگزاری مذاکرات سوری-سوری در قزاقستان است.

کارشکنی برخی گروههای مسلح تحت حمایت چند کشور ضدسوری سبب توقف مذاکرات صلح سوریه در ژنو از هفت ماه پیش تاکنون شده است و از سوی دیگر، با توجه به اینکه سازمان ملل نتوانست برای از سرگیری این مذاکرات اقدام کند، نشست آستانه برنامه ریزی شد.
 


کد مطلب: 256656

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/256656/گفتگوی-تلفنی-لاوروف-چاووش-اوغلو-درباره-برنامه-مذاکرات-سوری-آستانه

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com