کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اتمام ذخایر غذایی در یمن و وضعیت نابسامان مردم این کشور

شبکه الکوثر , 22 آبان 1396 ساعت 13:51

با تشدید محاصره یمن توسط عربستان، و با اتمام ذخایر غذایی، وبای واگیردار و گرسنگی تا چند روز آینده صدها یمنی را از پای در خواهد آورد.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، پزشکان یمنی با کمبود شدید دارو مواجه هستند و در صورت ادامه وضع موجود، از هفته آینده دیگر هیچ دارویی برای درمان سرطان، دیابت و نارسایی کلیه نخواهند داشت.
 
دکتر عبدالرحمان الانسی، پزشک بیمارستانی در صنعا گفت: اگر محاصره و محدودیت‌ها کاهش نیابد، فقط طی یک هفته، همه بیماران سرطانی و حتی بیماران دیابتی‌ این بیمارستان از دنیا خواهند رفت.
 
22 سازمان امدادی بین‌المللی در بیانیه مشترکی اعلام کردند ذخائر فعلی واکسن در یمن فقط یک ماه دوام می‌آورد؛ اگر محموله‌های جدید دارو به انبارها وارد نشود، شیوع بیماری‌های واگیردار مانند سرخک، عواقب مرگباری خواهد داشت.
 
رئیس موسسه خیریه آکسفام نیز با اعلام این مطلب که محاصره یمن در حال حاضر مانع ورود هرگونه کمک انسان دوستانه به این کشور و افزایش قیمت موادغذایی است آن را عامل تشدید وخامت اوضاع در یمن دانسته و از جامعه بین الملل خواست تا ائتلاف عربی را برای بازگشایی بنادر یمن و لغو محاصره این کشور متقاعد کنند.
 
بر اساس آمار سازمان ملل، حمله وحشیانه ائتلاف به رهبری عربستان به یمن تاکنون 10 هزار نفر را به کام مرگ کشانده است.
 
 
 


کد مطلب: 293349

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/293349/اتمام-ذخایر-غذایی-یمن-وضعیت-نابسامان-مردم-این-کشور

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com