کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سید عمار حکیم:

یکپارچگی عراق باید حفظ شود/ با جدایی اقلیم کردستان مشکلات عراق تمام نمی شود

ایرنا , 11 شهريور 1396 ساعت 15:36

"سید عمار حکیم" رهبر جریان حکمت ملی عراق که امروز شنبه براساس تقویم هجری قمری در این کشورعید قربان اعلام شد، در سخنانی بر یکپارچگی سرزمین این کشور تأکید کرد و افزود: با انجام همه پرسی و جدایی اقلیم کردستان عراق مشکلات این کشور پایان نمی یابد.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "عمار حکیم" در جمع نمازگزاران عید قربان که بسیاری از شخصیت ها و مقامات دولتی به همراه مردم حضور داشتند،خطاب به کردهای اقلیم کردستان که خواهان همه پرسی و جدایی از عراق هستند، گفت: آنهایی که تصور می کنند، جدایی به مشکلات عراق خاتمه می دهد، دچار توهم هستند.

رهبرجریان حکمت ملی خاطرنشان کرد: همچنان به روابط تاریخی و سرنوشت ساز خود با برادران کرد، اعم از رهبران سیاسی و مردم عادی، افتخار می کنیم.

وی گفت: تجارب گذشته ثابت کرده که ضعف عراق باعث تضعیف کل منطقه است و همه همسایگان عراق نیز به این باور رسیدند.

سیدعمار حکیم که دوره ریاست اش بر ائتلاف ملی، در شرف پایان است، گفت که تصمیم خود را برای تحویل دادن ریاست ائتلاف ملی در موعد مقرر آن، گرفته و نمی خواهد در مرحله حساسی که عراق در آن قرار گرفته، خلاء سیاسی ایجاد شود.

وی از دوره ریاست خود بر ائتلاف ملی ابراز خرسندی کرد و افزود: در طول این مدت، باور مشارکت جدی را در تصمیم سازی ها در کمیته های مختلف ائتلاف ملی نهادینه کرده است.

سید عمار حکیم همچنین خواستار تشکیل جریان های سیاسی فراگیر و دولت فرا جناحی در عراق شد وگفت: باید از تکرار تجربه سابق در اداره کشور خودداری شود؛ به گفته وی،عراق نیازمند جریان های سیاسی فرا جناحی و دولت ملی است.

وی همچنین از تصمیم گیران در جریان حکمت ملی که تازه تأسیس شده است، خواست اعتماد مردم را به دست آورند و در راستای رهنمودهای مرجعیت عالی عراق که در رأس آن آیت الله سیستانی قرار دارد، حرکت کنند.
 


کد مطلب: 282044

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/282044/یکپارچگی-عراق-باید-حفظ-شود-جدایی-اقلیم-کردستان-مشکلات-تمام-نمی

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com