کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دکتر مختاری؛ رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی در یادداشتی عنوان کرد:

"شهید حججی" نماد و اسطوره مقاومت علیه افراط و تکفیر

28 مرداد 1396 ساعت 14:02

دکتر مختاری؛ رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی در یادداشتی عنوان کرد: پیروزی های محور مقاومت مرهون رشادت "شهید حججی ها" و دیگر شهدای مدافع حرم است؛ شهادت شهید حججی شور و شوق شهادت را در نسل سوم انقلاب نشان داد.


صلابت، آرامش، شجاعت، و معنویت معنادار "شهید حججی" تجلی فرهنگ اسلام ناب و تجسم عینی حماسۀ عاشورا است که نشان داد نسل سوم انقلاب هم طراز شهدای نسل اول از شور و شوق شهادت برخوردارند.
 
شهادت مظلومانه و سرافرازانۀ شهید محسن حججی تراژدی عجیبی است که در یک بُعد نمی گنجد بلکه به نحو اتم باید از زوایای مختلف مورد تحلیل و واکاوی قرار بگیرد.خون به ناحق ریختۀ  "شهید محسن حججی" تداعی گر اوج معصومیت و مظلومیت مدافعان حرم و رزمندگان محور مقاومت و مجاهدان فی سبیل الله است، از سوی دیگر روشنگر اوج جنایت، قساوت و شقاوت های تروریست های تکفیری است که با چراغ سبز آمریکا و متحدانش، دستان پلید حامیان ترور  و جریان های افراطی  به خون صدها هزار تن از  مردم مظلوم سوریه و عراق آغشته شده است.
 
بی شک آرامش، شجاعت، صلابت و معنویت معنادار "شهید حججی" تجلی فرهنگ اسلام ناب است. شهادت طلبی زاید الوصف "شهید حججی" نشان داد که شهدای نسل سوم انقلاب هم طراز شهدای نسل اول از شور و شوق شهادت برخوردارند و  نامۀ آن شهید والا مقام به امام رضا(ع) و درخواست های مکرر و عاجزانه از آن حضرت برای امضاء جواز شهادت، کمال جویی برای  سعادتمندی و روسفیدی در درگاه الهی و حس غرورانگیز و عزتمندانه اسارت و  شهادت شهید حججی ؛ تجسم عینی حماسۀ عاشورا است لذا باید به عنوان منشور کامل عقلانیت اسلام ناب در میان جوانان این مرز و بوم مورد توجه و الگوبرداری قرار گیرد.
 
شکوه شهادت شهید حججی و دیگر شهدای مدافع حرم در دفاع ازحریم  اهل بیت(ع) و ریشه کنی تکفیر به اندازه ای اثرگذار و رونده است که آثار و برکات آن در منطقه مشهود است، از یک سو پیروزی های چشمگیر جبهۀ مقاومت به عنوان نمایندگان فکری جریان عقلانیت اسلام ناب و محور مقاومت  بر جریان های تروریسم تکفیری و از سوی دیگر شکست مفتضحانۀ حامیان تروریسم در منطقه و اختلافات عدیده میان جریان های افراطی، تکفیری و ترویستی نوید بخش ریشه کنی تروریسم تکفیری است.
 
امروز تفکر تکفیر، تفسیق، خشونت و افراط گرایی دینی در قالب توحش قرن بیست و یکم، درنده تر و خطرناک تر از هر زمان به منصۀ ظهور رسیده و چهره واقعی خود را نشان داده که نمایش حق در چهره نورانی شهدای مدافع حرم و ترسیم چهرۀ باطل و پلید آنها، توحش عینی بی حد و حصر تروریست های تکفیری را آشکارتر کرد.
 
تحقق این مهم مرهون رشادت ها و مجاهدت های "شهید حججی ها" و دیگر شهدای مدافع حرم است که آینده ای روشن و بی بدیل برای انقلاب اسلامی ایران و جبهۀ مقاومت به عنوان نمایندۀ عقلانیت اسلام ناب با رویکرد عدالت و فطرت در جهان اسلام رقم زده است همانگونه که  آینده  جریان تکفیر و افراط، با مجاهدت های رزمندگان مقاومت هم چون شهید حججی، بیش از پیش به سوی زوال و نابودی کامل پیش رفته به نحوی که باید گفت زمان ریشه کن کردن کامل تروریسم تکفیری فرا رسیده است.


کد مطلب: 280127

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/note/280127/شهید-حججی-نماد-اسطوره-مقاومت-علیه-افراط-تکفیر

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com