کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کمیسر حقوق بشر:

آنچه بر سر مسلمانان روهینگیا می‌آید در حد جنایت جنگی است

18 اسفند 1395 ساعت 13:07

"زید بن رعد الحسین" کمیسر حقوق بشر سازمان ملل متحد، در گزارش سالانه خود، عملیات علیه اقلیت روهینگیا در میانمار و همچنین جلوگیری از تلاش دفتر کمیسر حقوق بشر برای پیگیری این موضوع را محکوم کرد.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)،رعد الحسین اظهار داشت: مدارک موثقی از سیاست سرکوب اقلیت روهینگیا در میانمار و مصائبی که بر سر این قوم می‌آید، در اختیار داریم.

در گزارش سالانه زید بن رعد الحسین، که در نشست شورای حقوق بشر در ژنو قرائت شد، آمده است: آنچه بر سر روهینگیا در میانمار می‌آید در حد جنایات جنگی و نیازمند انجام تحقیق بین‌المللی است.

کمیسر حقوق بشر سازمان ملل متحد در این گزارش، از تونس به دلیل تصویب قوانین جهت مقابله با تبعیض و خشونت علیه زنان تشکر کرد.

در گزارش زید بن رعد الحسین بر ایمان به تساوی حقوق مردان و زنان به عنوان اعتقادی منطبق با مقدمه منشور ملل متحد، از جسارت و قدرت جنبش‌های زنان برای تحقق مساوات و استیفای حقوقشان تمجید و در عین حال به این نکته اشاره شد که در این مسیر همچنان چالش هایی وجود دارد.

وی همچنین اظهار داشت: اقداماتی که با هدف ایجاد رعب و وحشت در دل کارکنان دفترهای حقوق بشری در مناطق مختلف جهان انجام می‌شود، محکوم است.

زید بن رعد الحسین همچنین در گزارش سالانه خود، اظهار داشت: تصمیم اتحادیه اروپا برای ایجاد اردوگاه‌های آوارگان در کشورهای شمال آفریقا، نگران‌کننده است.

وی در ادامه اعلام کرد: با توجه به اینکه همچنان نمی توانیم وارد منطقه جنوب شرق ترکیه شویم، اوضاع این منطقه برای ما نگران کننده است.
 


کد مطلب: 262226

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/262226/آنچه-سر-مسلمانان-روهینگیا-می-آید-حد-جنایت-جنگی

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com