> خبرگزاری تقریب (TNA) - داعش به شیعیان و سنی‌های عربستان هم رحم نمی‌کند - نسخه قابل چاپ

کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دکتر ظریف در دیدار با یان کوبیش:

داعش به شیعیان و سنی‌های عربستان هم رحم نمی‌کند

18 خرداد 1394 ساعت 10:21

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با نماینده دبیر کل سازمان ملل در امور عراق، بر ضرورت کمک جامعه بین الملل برای بهبود اوضاع امنیتی و حفظ وحدت در این کشور تأکید کرد.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، دکتر محمد جواد ظریف یکشنبه با "یان کوبیش" نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور عراق، دیدار و در خصوص مسائل عراق، بحث و گفت گو کرد.

دکتر ظریف با اشاره به ضرورت یکپارچه ماندن عراق بر لزوم کمک جامعه بین الملل  برای بهبود اوضاع امنیتی در این کشور تأکید کرد.

ظریف با ستایش از عملکرد دولت عراق در زمینه وحدت و همگرایی در این کشور اظهار داشت: مهم این است که همه تلاش کنیم، نقش کمک کننده داشته باشیم ولی متأسفانه برخی دوستان ما در منطقه، خلاف وحدت و همگرایی در عراق عمل می‌کنند که سازمان ملل متحد در این زمینه باید براساس واقعیات موجود در منطقه با مسائل مربوط به آن برخورد کند.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به حملات تروریستی در عربستان گفت: معضل داعش، نه تنها عراق، بلکه کل منطقه را تهدید می کند و اگر داعش جای پای محکم تری پیدا کند، دیگر نه به شیعیان و نه به سنی ها در عربستان هم رحم نمی کند و امنیت آن کشور را با تهدید جدی مواجه می کند.

وی تأکید کرد: همه باید کمک کنیم، عراقی ها دور هم جمع شوند و این کشور یکپارچه و متحد بماند و از شعله ور شدن اختلافات قومی و مذهبی در آنجا جلوگیری به عمل آید.

"یان کوبیش" نماینده ویژه دبیر کل در امور عراق هم با تأکید بر اینکه چشم انداز پیش رو در عراق خوب و روشن است، اظهارداشت: فرصت‌های خوبی در مقابل همگان قرار دارد که باید از آنها به نفع مردم این کشور استفاده کرد.

وی با تأکید بر اینکه برای مبارزه با داعش در عراق نیازمند حضور همه اقوام، گروه‌ها و اقلیت‌ها هستیم، افزود: لازم است از دولت مرکزی عراق حمایت و آن را تقویت کنیم و در این زمینه حضور و مشارکت جمهوری اسلامی ایران در کلیه رایزنی های منطقه ای و بین المللی درخصوص عراق سازنده است.

کوبیش همچنین با اشاره به اهمیت وحدت و تمامیت ارضی در عراق بر ضرورت تلاش جمعی برای تقویت همگرایی ملی در عراق تأکید کرد.


کد مطلب: 194104

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/194104/داعش-شیعیان-سنی-های-عربستان-هم-رحم-نمی-کند

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com