کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اهل سنت اجازه نمی دهند وجبی از خاک ایران به دست دشمن بیفتد/ اقوام ایرانی یک صدا در مقابل هر متجاوزی ایستاده اند

23 خرداد 1396 ساعت 17:38

بعد از عملیات تروریستی داعش در تهران این گروه تکفیری با پخش کلیپی در فضای مجازی، خود را منتسب به اقوام کُرد جلوه دادند.


به گزارش خبرگزاری تقریب از ارومیه، در این میان برخي ناآگاهانه و شاید احساسي در فضاي مجازی و شبکه‌هاي اجتماعي، پيوندي ناشدني ميان اهل سنت و گروهک تکفیری و تروریستی داعش برقرار می کنند و به نوعي در مسيري اشتباه به يکي از اهداف اصلي داعش که تفرقه‌افکني در داخل است، دامن مي‌زنند که چیزی جز حرکت در مسیر تروریست ها نیست.

به نظر می رسد یکی از اهداف مهم تروریست ها علاوه بر ناامن جلوه دادن ایران اسلامی ایجاد تفرقه و شکاف میان اقوام مختلف در راستای نابودی انسجام ملی است در حالیکه در طول سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی همه شاهد مبارزات اقوام دلیر کرد در برابر داعش و سایر گروهک های تروریستی بوده ایم و هستیم به طوری که اهل سنت اعم از زن و مرد دوشادوش یک‌دیگر و با تمام توان همواره در صف مبارزه با تروریسم پیشرو بوده اند، در مقابل تروریسم مقاومت کردند و در این مسیر تلفات و آسیب‌های بسیاری نیز متوجه‌شان شد.

اهل سنت تاکنون تا پای جان به مبارزه با دشمن پرداختند

نماینده اهل سنت مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی می گوید: هدف دشمنان قسم خورده جمهوری اسلامی ایران و گروه های تکفیری ایجاد تفرقه بین اقوام در راستای ناامن کردن کشورمان است این در حالی است که اهل سنت در زمان هشت سال دفاع‌مقدس اجازه ندادند وجبی از خاک ایران به دست دشمن بیفتد و برای حفظ آرمان‌های انقلاب اسلامی تا پای جان به مبارزه با دشمن پرداختند.

رسول خضری با بیان اینکه منافع ملی همواره مورد توجه مردم فهیم جمهوری اسلامی ایران بوده است، اظهار می دارد: در طول تاریخ همواره شاهد اتحاد، همبستگی در کشورمان بوده ایم و به برکت همین انسجام ملی در برابر مشکلات واکسینه هستیم.

وی تاکید می کند در جمهوری اسلامی ایران هیچ تفاوتی میان اقوام کُرد و فارس و لُر و تُرک و عرب وجود ندارند، فقط باید هوشیار باشیم تا به دور از در نظر گرفتن قومیت و مذهب انسجام ملی خود را حفظ کنیم.

تمام آحاد ملت باید به صورت یکپارچه کنار هم قرار گیرند

دیگر نماینده اهل سنت مردم نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی نیز می گوید: باید تمام آحاد ملت در تمام زمینه ها به صورت کامل و با یکپارچگی کنار هم قرار گیرند.

عبدالکریم حسین زاده می افزاید: باید از هر موضوعی که اندک شکافی در بین مردم و همه ادیان و اقوام ایجاد می کند به شدت پرهیز کنیم.

وی با تاکید به اینکه تروریست ها نه شیعه ونه سنی هستند و بویی از اسلامیت نبردند که حالا بخواهیم اینها را دسته بندی کنیم، تصریح می کند: ما همه ایرانی و مسلمان هستیم و تمامیت ارضی و منافع ملی ما می طلبد که نسبت به یکدیگر وحدت، یکدل و یکپارچه باشیم.
 


کد مطلب: 271405

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/report/271405/اهل-سنت-اجازه-نمی-دهند-وجبی-خاک-ایران-دست-دشمن-بیفتد-اقوام-ایرانی-یک-صدا-مقابل-متجاوزی-ایستاده-اند

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com