کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

//ویژه اجلاس بین المللی دیپلماسی وحدت//(15)

اولین اجلاس بین المللی اجرای راهبرد دیپلماسی وحدت اسلامی آغاز به کار کرد

تنا - اختصاصی

19 مهر 1396 ساعت 9:25

اولین اجلاس بین المللی اجرای راهبرد دیپلماسی وحدت اسلامی، صبح چهارشنبه 19 مهر 96 همزمان با سالروز تاسیس مجمع تقریب با حضور شخصیت های داخلی و خارجی از کشورهای مختلف جهان در هتل پارسیان آزادی تهران آغاز به کار کرد.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، دکتر ناظمی اردکانی، معاون اجتماعی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، در مراسم افتتاحیه اولین اجلاس بین المللی اجرای راهبرد دیپلماسی وحدت اسلامی با اشاره به اینکه این اجلاس در روز 19 مهرماه، سالروز تأسیس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شده است، خاطرنشان کرد: در این اجلاس شخصیت هایی از کشورهای مختلف جهان از جمله انگلیس، افغانستان، اسپانیا، ترکیه، تونس، پاکستان، لبنان، عراق، هلند، هندوستان و یونان شرکت دارند.
 
وی با اشاره به حکم انتصاب آیت الله اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از سوی مقام معظم رهبری که تأکید کردند: با همکاری و همدلی نخبگان جهان اسلام به ویژه اندیشمندان حوزه و دانشگاه، دیپلماسی وحدت اسلامی را راهبرد خود قرار دهید ... خاطرنشان کرد: این اجلاس با هدف اجرای راهبرد دیپماسی وحدت اسلامی و تبدیل گفتمان وحدت به رفتار اجتماعی در جهان اسلام برگزار می شود.
 
ناظمی اردکانی تأکید کرد: برای پیشبرد این هدف استفاده از نخبگان جهان اسلام اجتناب ناپذیر است و تأسیس اتحادیه های جهانی نخبگان و اقشار مختلف اجتماعی و احراز صلاحیت تشکل های مردم نهاد ضروری به نظر می رسد.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: این اجلاس در شرایطی برگزار می شود که بنا به فرموده مقام معظم رهبری، امروز جهان اسلام گرفتار دوزخ ناامنی و اختلاف است.
 
تهیه و تنظیم خبر: فرشته صدیقی
 


کد مطلب: 287994

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/287994/اولین-اجلاس-بین-المللی-اجرای-راهبرد-دیپلماسی-وحدت-اسلامی-آغاز-کار

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com