کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حمایت فرمانده ارتش میانمار از سرکوب مسلمانان روهینگیا

ایسنا , 23 ارديبهشت 1396 ساعت 13:25

فرمانده ارتش میانمار سرکوب مسلمانان روهینگیا توسط ارتش کشورش را شبیه کمپین انگلیس برای مقابله با درگیری‌های جدایی‌طلبان در ایرلند شمالی دانست و از این اقدام حمایت کرد.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، بازرسان سازمان ملل بر این باورند که نیروهای امنیتی میانمار ممکن است، دست به پاکسازی قومیتی در مواجهه با مسلمانان روهینگیا در غرب این کشور زده باشند.

کمپین ارتش میانمار علیه مسلمان‌های روهینگیا باعث شد تا صده‌ها نفر از این افراد کشته و 75 هزار نفر دیگر نیز مجبور شوند به مرز بنگلادش بروند؛همچنین گزارش‌هایی از تجاوز، شکنجه و کشتارهای دسته جمعی توسط ارتش میانمار منتشر شده است.

میانمار مکررا این اتهامات را رد کرده و می گوید، ارتش در عملیاتی ضروری دست به مقابله با آشوبگرانی زده و این اقدامات پس از آن صورت گرفته که برخی از روهینگیایی‌ها به چند ایست مرزی در اکتبر 2016 حمله کردند.

"مین آنگ هلیانگ" فرمانده ارتش میانمار در دیدار با "جاناتان پاول" مذاکره کننده سابق دولت لندن در روند صلح میانمار عملیات مقابله با روهینگیا در کشور را با علملیات دولت انگلیس در ایرلند شمالی شبیه دانست.

پاول که در دوران نخست وزیری "تونی بلر" رئیس دفتر وی بود، در توافق بلفاست یا "جمعه نیک" 1998 ایرلند شمالی میانجی‌گر بود؛ پیمان جمعه نیک، پیمانی است که بین طرف‌های درگیر در ایرلند شمالی، یعنی پروتستان‌های طرفدار انگلیس و کاتولیک‌های جمهوری خواه ایرلند با میانجی‌گری لندن در روز جمعه ۱۰ آوریل ۱۹۹۸ بسته شد.

رئیس ارتش میانمار در ادامه گفت: نخست اینکه این افراد باید بپذیرند که بنگالی هستند نه روهینگیایی و بعد آنهایی که در منطقه ساکن هستند باید بر اساس قانون عمل کنند.


کد مطلب: 268021

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/268021/حمایت-فرمانده-ارتش-میانمار-سرکوب-مسلمانان-روهینگیا

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com