کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سازمان همکاری اسلامی خشونت در آفریقای مرکزی را محکوم کرد

فارس , 26 ارديبهشت 1396 ساعت 14:49

سازمان همکاری اسلامی در بیانیه‌ای حوادث خشونت‌بار در جنوب آفریقای مرکزی و کشته شدن ده‌ها نفر از مسلمانان و نیروهای صلح‌بان سازمان ملل در این حوادث را محکوم کرد.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، سازمان همکاری اسلامی در بیانیه‌ای حوادث‌ خشونت‌بار در شهر بنگسو واقع در جنوب آفریقای مرکزی  توسط شبه‌نظامیان مسیحی «آنته بالاکا» را محکوم نمود.
 
در این بیانیه آمده است: شبه‌نظامیان «آنته بالاکا» طی روزهای جمعه و شنبه با اجرای اقدامات خشونت‌بار در شهر بنگسو واقع در 474 کیلومتری شرق بانگو ده‌ها مسلمان و نیروی صلح‌بان سازمان ملل از جمله یک سرباز مغربی و 5 تبعه دیگر کشورها را به قتل رسانده و باعث آوارگی صد‌ها غیرنظامی شدند.
 
خبرگزاری آناتولی گزارش که «یوسف بن أحمد العثیمین» دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در بیانیه‌ای به خانواده‌های قربانیان و دولت مغرب تسلیت گفت و همبستگی این سازمان با آفریقای مرکزی و ارائه کمک به این کشور به منظور برقراری صلح و آشتی در این کشور و احیای امنیت و ثبات در آن را اعلام کرد.
 
منابع رسانه‌ای گزارش دادند که حملات پی در پی به شهر مرزی واقع در نزدیکی کنگو حدود 30 مسلمان کشته شدند و یک پایگاه سازمان ملل نیز هدف حمله قرار گرفت.
 
پنج‌شنبه گذشته سازمان ملل از پیدا شدن جسد یک سرباز مغربی که در جریان حمله به کاروان هیأت سازمان ملل کشته شده بود، خبر داد.
 


کد مطلب: 268337

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/268337/سازمان-همکاری-اسلامی-خشونت-آفریقای-مرکزی-محکوم

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com