کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مسجدالاقصی همچنان در اتش

31 مرداد 1395 ساعت 14:05

مسجدالاقصی پس از 47 سال هنوز در آتش صهیونیست‌ها می‌سوزد


یک شهرک‌نشین صهیونیست مسجدالاقصی را به آتش کشید و یک سوم این مسجد در آتش سوخت.به گزارش فارس، در 21 اوت سال 1969 «دنیس مایکل روهان» از شهرک نشینان صهیونیست مسجدالاقصی را به آتش کشید و بخش جنوب شرقی این مسجد یعنی «مسجد قبلی» در آتش سوخت.

دلایل بسیاری مبنی بر دست داشتن رژیم صهیونیستی در این جنایت وجود دارد از جمله اینکه دقیقا پس از آغاز آتش‌سوزی آب منطقه اطرف مسجدالاقصی قطع و تلاش شد از ورود ماشین‌های آتش‌نشانی و شهروندان فلسطینی برای خاموش کردن آتش ممانعت به عمل آید.
بر اساس گزارش‌ها، اگرچه شواهد حاکی از آن است که بیشتر از یک نفر در این آتش‌سوزی دست داشتند اما رژیم صهیونیستی فقط روهان که یک یهودی استرالیایی‌الاصل بود را بازداشت کرد و مدعی شد دچار اختلالات روانی است. دوهان به استرالیا فرستاده شد و هنوز در این کشور زندگی می‌کند و هیچ علائمی از بیماری روانی ندارد.
آتش‌ مذکور به یک سوم یا یک چهارم مسجدالاقصی کشیده شد و شعله‌های آتش تا ارتفاع 100 متری به هوا رفت و حدود 200 متر از سقف مسجد در آتش سوخت.
از جمله آثار باستانی و غیرباستانی که در آتش‌سوزی سوخت موارد فوق است: منبر صلاح‌الدین با قدمت 800 ساله، محراب زکریا، سه رواق ، دو ستون اصلی، یک قبه چوبی و تمامی تابلو فرش‌ها بود.
کمیته بازسازی مسجدالاقصی وابسته به وزارت اوقاف اردن مسئولیت از بین بردن آثار آتش‌سوزی و ترمیم این مسجد را بر عهده گرفت.این آتش‌ تا امروز شعله‌ور و فقط شکل آن عوض شده است، مسجدالاقصی تقریبا هر روز شاهد یورش شهرک نشینان صهیونیست و احکام ناعادلانه علیه نگهبانان و نمازگزاران فلسطینی در این مسجد است.


کد مطلب: 242443

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/242443/مسجدالاقصی-همچنان-اتش

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com