کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وزارت خارجه سوریه:

انفجار حمص واکنش عربستان و ترکیه به فاش شدن نقش آنها در بحران سوریه است

3 اسفند 1394 ساعت 9:39

وزارت خارجه سوریه روز گذشته اعلام کرد: انفجارهای تروریستی در حمص، در واقع واکنش ترکیه و عربستان به فاش شدن نقش این دو کشور در دامن زدن به بحران سوریه بوده است.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، وزارت خارجه سوریه با ارسال دو نامه همسان به بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد و شورای امنیت، اعلام کرد: انفجاری های تروریستی در محله مسکونی الزهرا در شهر حمص، در ادامه اقدامات تروریستی سازمان دهی شده گروه های ترویستی در این کشور بوده است.

در این دو نامه آمده است: گروه های تروریستی عامل این انفجارها، ابزارهای واقعی نظام های عربستان و ترکیه برای تشدید بحران در سوریه هستند و این انفجارها در حقیقت واکنش آنکارا و ریاض در فاش شدن نقش آنها در دامن زدن به بحران سوریه و تلاش برای سنگ اندازی در مسیر تلاش های دیپلماتیک برای دست یابی به راهکار سیاسی بوده است.

در نامه وزارت خارجه سوریه آمده است: دولت سوریه از شورای امنیت و دبیر کل سازمان ملل می خواهد که به سرعت و به شدت جنایت های تروریستی در این کشور را محکوم کنند و با اتخاذ اقدامات قاطع و فوری در حق کشورهای حامی تروریست ها به ویژه عربستان، ترکیه و قطر به مسئولیت های خود در برقراری صلح و امنیت بین المللی عمل کنند.

روز گذشته بر اثر وقوع دو انفجار تروریستی در محله الزهراء "حمص" در مرکز سوریه 57 نفر کشته و 90 تن دیگر زخمی شدند؛ داعش مسئولیت این حمله تروریستی را به عهده گرفت.

ششم بهمن گذشته نیز دو انفجار شدید در همین خیابان و در منطقه مسکونی حی الزهرا روی داد که بر اثر آن دست کم 22نفر کشته و بیش از 100تن دیگر زخمی شدند.
 


کد مطلب: 222517

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/222517/انفجار-حمص-واکنش-عربستان-ترکیه-فاش-شدن-نقش-بحران-سوریه

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com