کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نماینده الازهر:

پیامبر(ص) درباره غیر مسلمانان به ما سفارش کرده است

5 اسفند 1395 ساعت 7:00

عباس شومان گفت: در ادبیات ما اسلام داعشی، جایی ندارد و تمام مسلمانان یک امت هستند و الازهر نیز گروه های مختلفی را که ادعای خلافت اسلامی دارند قبول ندارد.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، نشست میان گروه اعزامی از واتیکان و نمایندگان الازهر، روز چهارشنبه در قاهره برگزار شد؛ در این نشست کاردینال جین لوئیس توران، رئیس شورای پاپی گفتگوی ادیانی واتیکان، اسقف میگل آنخل آیوسو گویکسوت دبیر این شورا و اسقف اعظم برونو موساریو سفیر واتیکان در مصر، از سوی واتیکان و از سوی مصر نیز شخصیت هایی همچون عباس شومان نماینده الازهر،‌ حمدی زقزوق رئیس مرکز گفتگوی الازهر، ‌محیی الدین عفیفی رئیس مرکز تحقیقات اسلامی الازهر و دکتر ابراهیم هدهد رئیس دانشگاه الازهر شرکت داشتند.

" عباس شومان" نماینده الازهر در سخنان خود گفت: سخنان و رفتار پیامبر(ع) که در کتاب های سیره موجود است درباره غیر مسلمانان و مسیحیان به ما مسلمانان سفارش کرده و به عنوان مثال ایشان می فرماید: شما را به خدا مراقب قبطیان مصر باشید که آنها پشتیبان شما خواهند بود و در راه خدا شما را یاری خواهند کرد.

شومان در ادامه سخنان خود تعدد و تفاوت مردم در فکر و عقیده و زبان و فرهنگ را طبیعی دانست و افزود: این تفاوت ها در شریعت اسلامی پذیرفته شده است و خداوند متعال نیز در این زمینه می فرماید: «و اگر پروردگار تو می خواست، همه مردم را به صورت یک امت می آفرید اما آنها متفاوت هستند مگر آنهايى كه پروردگارت بر آنها رحمت آورده و آنها را براى همين آفريده است»‏(هود، 18و19).

وی خاطر نشان کرد: در ادبیات اسلام ما اسلام داعشی، جایی ندارد و تمام مسلمانان یک امت هستند و الازهر نیز گروه های مختلفی را که ادعای خلافت اسلامی دارند قبول ندارد و بر این باور است آنها ارتباطی با اسلام و سنت پیامبر(ص) و سلف صالح ندارند.

نماینده الازهر ادامه داد: جهان امروز چالش های بزرگی پیش روی خود دارد و از این رو همه وظیفه دارند اهتمام بیشتری به فرهنگ گفتگوی سازنده داشته باشند؛ چراکه منطقه عربی در فتنه غرق شده و کشتار و ویرانی و بی ثباتی در همه جا رواج یافته به گونه ای که در تاریخ بی نظیر است و ما اگر خواهان صلح حقیقی هستیم، کسانی که در رأس قدرت هستند باید دست از سیاست زورگویی و یک بام و دو هوار بردارند و به تبعیض پایان دهند و به مشترکات بشری روی بیاورند.

شومان تأکید کرد: شیخ الازهر از هیچ تلاشی دریغ نمی کند بلکه سیاستمداران جهان را به این باور برساند که مشکلات را به جای خشونت و زور از طریق گفتگو حل کنند.
 


کد مطلب: 260957

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/260957/پیامبر-ص-درباره-غیر-مسلمانان-سفارش-کرده

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com