کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

افزایش تعداد آلمانی‌های عضو داعش در عراق و سوریه

رسا , 5 ارديبهشت 1394 ساعت 13:10

نشریه آلمانی "دی سایت" در گزارش خود از افزایش شمار اتباع آلمان که برای پیوستن به داعش به عراق و سوریه سفر کرده‌اند، خبر داد.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، دادگاه حفاظت از قانون اساسی آلمان با بیان اینکه تا به حال حدود 680 افراطی آلمانی برای پیوستن به داعش از کشور خارج شده‌اند، اعلام کرد: تعداد این افراد در اواخر سال 2014 میلادی حدود 550 نفر بود و اوایل ماه مارس به دستکم 650 تن افزایش یافت.

بنابر اعلام این دادگاه، شواهدی مبنی بر مرگ حدود 85 نفر از در دست است و فقط درماه گذشته حدود 10 افراطی آلمانی کشته شدند.

 دادگاه حفاظت از قانون اساسی آلمان با اشاره به بازگشت حدود 230 تن از این افراطی‌ها به آلمان خاطر نشان کرد: مدارک موجود حاکی از آن است که حدود 50 تن از آنان دارای تجربه مبارزاتی و جنگی هستند که می توانند از آن در اجرای عملیات ترور در داخل کشور استفاده کنند.

بنا بر اطلاعات این نهاد، شمار سلفی‌ها در آلمان به حدود 7300 تن افزایش پیدا کرده است و همچنان درحال افزایش است. تعداد سلفی‌های آلمان در اوایل سال 2015 تقریبا حدود هفت هزار نفر بود که نسبت به سال 2011 تقریبا دو برابر شده است.

در همین حال، "هانس گئورگ ماسن" رئیس دادگاه حفاظت از قانون اساسی آلمان با اشاره به ویدئوهای منتشر شده از سوی داعش گفت: این تصاویر تکان دهنده نه تنها بخشی از کار رسانه‌ای بسیار حرفه‌ای داعش است، بلکه یک عنصر جنگ روانی هم محسوب می شود.

وی همچنین در این باره هشدار داد که جنگ سایبری اخیرا در برنامه این تروریست های افراطی وارد شده است و گفت: بیم آن می رود که مبارزه این گروه ها با به زعم خود کافران، به میدان جنگ مجازی گسترش یابد.


کد مطلب: 189768

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/189768/افزایش-تعداد-آلمانی-های-عضو-داعش-عراق-سوریه

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com