کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون بین الملل مجمع تقریب:

داعش و گروه هاي تكفيري دست پرورده آمريكا و رژيم صهيونيستي هستند/ همبستگي شيعه و سني در ايران مي تواند الگوي همه كشورهاي اسلامي قرار گيرد

پايگاه اطلاع رساني حج , 15 شهريور 1396 ساعت 16:00

دكتر " منوچهر متكي " معاون بین الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با انتقاد از سياست هاي آمريكا و رژيم صهيونيستي در حمايت از گروه هاي تروريستي و تكفيري از جمله داعش ؛ گفت : دشمنان اسلام با حربه مذهب عليه مذهب ؛ آتش فتنه را در كشورهاي اسلامي افروختند.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)؛ وي روز چهارشنبه با اشاره به تاثيرات شگرف انقلاب اسلامي در سراسر جهان و بيداري اسلامي در اروپا و دنياي غرب گفت : فتنه افروزي دشمنان در شرايطي صورت گرفت كه با تولد دوباره اسلام ؛‌گروه گروه از جوانان در اروپا به اسلام گرايش پيدا كرده بودند.
 
دكتر متكي در همايش "‌نقش تكفير و تفرقه در تضعيف قدرت جهان اسلام " كه از سوي بعثه مقام معظم رهبري در مكه مكرمه برگزار شد ؛ با بيان اين مطلب كه داعش و گروههاي تكفيري با هدف ايجاد درگيري و خشونت در بين مسلمانان طراحي شده است ؛ گفت : داعش خطرناك ترين طراحي است كه در طول نيم قرن اخير عليه جهان اسلام و انقلاب اسلامي شكل گرفته است .
 
وزير اسبق امور خارجه ايران گفت :‌ ترديدي نيست كه داعش يك سناريوي اسرائيلي ؛ طراحي آمريكايي و با دلارهاي نفتي در منطقه ما شكل گرفت و جوانان عاشق اسلام را با انحراف به سمت ديگري كشاندند و معلوم نيست با شكست نظامي داعش ؛ اين جوانان در كدام مسلخ ديگر بكار گرفته خواهند شد .
 
دكتر متكي اضافه كرد : دشمنان با ابزار داعش ؛ چهره اي خشن و خشونت بار از اسلام رحماني به جهانيان نشان داده اند و اگر رژيم غاصب و اشغالگر صهيونيستي ميلياردها دلار هزينه مي كرد ؛ چنين تصوير وارونه اي از اسلام را نمي توانست به جهانيان نشان دهد.
 
وي با اشاره به ضرورت وحدت و همبستگي امت اسلامي گفت : شيعه و سني هميشه زندگي مسالمت آميزي در كنار هم داشته اند و هدف داعش ايجاد دشمني و كينه بين پيروان مذاهب اسلامي است.
 
وزير اسبق امور خارجه ايران بااشاره به تاكيدات امام راحل و مقام معظم رهبري مبني بر ضرورت همبستگي و وحدت ميان شيعه و سني تاكيد كرد : نسخه شفا بخش بيماري مزمن تفرقه ؛ وحدت و همبستگي است.
 
متكي، جمهوري اسلامي ايران را پرچمدار وحدت در جهان اسلام دانست و گفت : همبستگي و دلبستگي شيعه و سني در ايران مي تواند الگوي همه كشورهاي اسلامي قرار گيرد.
 
وي در بخش ديگري از سخنانش به نقش مهم و تاثيرگذار امام خميني (ره) به عنوان بنيانگذار انقلاب اسلامي و تاثيرات شگرف نهضت امام راحل در منطقه و جهان اشاره كرد و گفت : امام خميني (ره) اسلام را احيا كرد و به مسلمانان عزت و شرف داد.
 
وي گفت كه اكنون نيز محور اصلي انديشه و فكر مقام معظم رهبري به عنوان جانشين برحق امام؛ تقريب مذاهب اسلامي است و همه شيعيان و اهل تسنن بايد براي تقويت پايه هاي وحدت و همبستگي تلاش كنند.
 
 


کد مطلب: 282665

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/282665/داعش-گروه-هاي-تكفيري-دست-پرورده-آمريكا-رژيم-صهيونيستي-هستند-همبستگي-شيعه-سني-ايران-مي-تواند-الگوي-همه-كشورهاي-اسلامي-قرار-گيرد

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com