کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دبیر شورای عالی امنیت ملی دردیدار با بشار اسد

شمخانی :همکاری تهران، دمشق ومسکو توانست ابتکار عمل را دراختیار جبهه متحد ضد تروریسم قراردهد

ایرنا , 20 دی 1395 ساعت 8:54

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در دیداربا رئیس جمهوری سوریه گفت: همکاری نزدیک تهران، دمشق ومسکو همراه با جبهه مقاومت، توانست با ایجاد موفقیت های ارزنده میدانی، ابتکار عمل سیاسی را نیز در اختیار جبهه متحد ضد تروریسم قراردهد.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، نماینده مقام معظم رهبری ودبیر شورای عالی امنیت ملی، در این دیدار با تبریک پیروزی های مستمر دولت ومردم سوریه درعرصه مبارزه با تروریسم تکفیری ازنقش تاثیر گذار و رهبری بشار اسد در هدایت جریان مردمی مقاومت و کسب دستاوردهای فوق قدردانی کرد.
 
وی با اشاره به افزایش پیچیدگی های سیاسی و امنیتی در بحران سوریه و نقش و تاثیرگذار بازیگران مختلف دراین عرصه نسبت به برخی اقدامات مشکوک که به دنبال بهانه جویی برای نقض آتش بس و به شکست کشاندن روندهای سیاسی هستند، هشدار داد.
 
شمخانی بر تصمیم جمهوری اسلامی برای کمک به فرایندهای سیاسی برای پایان یافتن جنگ و خونریزی در سوریه تاکید کرد وافزود: همراهی مسلحان با فرایندهای سیاسی، شاخص مهمی برای ارزیابی میزان اعتقاد کشورهای پشتیبان انها از گفت وگو ومذاکره است.
 
وی گفت: اگر مسلحان احساس کنند کشورهای حامی انها در مذاکرات سیاسی جدی نیستند به طور قطع از مسیر جنگ و خونریزی باز نخواهند گشت.
 
نماینده مقام معظم رهبری اظهارداشت: مذاکرات سیاسی باید میان سوری ها و با مدیریت انها انجام شود و سازمان ملل و کشورهای موثر در این عرصه صرفا باید نقش تسهیل کننده داشته باشند .
 
شمخانی افزود : همه باید تلاش کنند تا مذاکرات سیاسی به دمشق به عنوان پایتخت سوریه متحد و یکپارچه منتقل شود.
 
وی با تبیین نقش بازیگران اصلی در بحران سوریه گفت: برخی کشورها با وقوف بر ضرورت تغییر راهبردهای غیر سازنده در سوریه، مسیرهای جدیدی را برگزیده اند وتوانستند اشتباه های گذشته را تا حدودی جبران کنند.
 
وی تاکید کرد: کشورهایی که شهامت اعتراف به اشتباه های خود در سوریه را نداشته و بر تداوم رفتارهای غلط خود اصرار می ورزند به طور قطع با مشکلات و خسارت های غیر قابل جبرانی مواجه خواهند شد.
 
دبیر شورای عالی امنیت ملی ضرورت فعال سازی ظرفیت های بین المللی به منظور توسعه روند امداد رسانی به مردم سوریه و مشارکت برای بازسازی زیر ساخت های حیاتی این کشور را مورد تاکید قرارداد و اظهار داشت : کاهش رنج وبلاهای مردم مظلوم سوریه نیازمند تلاشی همه جانبه و عزمی جهانی است.
 
 
 


کد مطلب: 256410

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/256410/شمخانی-همکاری-تهران-دمشق-ومسکو-توانست-ابتکار-عمل-دراختیار-جبهه-متحد-ضد-تروریسم-قراردهد

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com