کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام جمعه اهل سنت قازان قایه:

کشتار مسلمانان میانمار با هیچ معیار بشری مناسبت ندارد

تنا - استان گلستان

18 شهريور 1396 ساعت 12:42

امام جمعه اهل سنت قازان قایه، گفت: نسل کشی و کشتار و سوزاندن پیر و جوان و شکنجه و قتل کودکان بی پناه میانمار تنها به جرم مسلمان بودن با هیچ معیار بشری مناسبت ندارد.


«آخوند ناصر قزل» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تقریب در گلستان با محکومیت نسل کشی مسلمانان روهینگیا، اظهار کرد: جنایات دهشتناکی که در کشور میانمار در حال وقوع است قلب هر انسان آزاده ای را به درد می آورد.

به گفته وی؛ مجامع بین المللی باید هر چه سریعتر علیه این اقدامات ددمنشانه و جنایتکارانه بودائیان اقدام کنند.

مدیر حوزه علمیه اهل سنت عرفانی قازان قایه با اعلام اینکه نسل کشی مسلمانان میانمار در میان سکوت جهانیان در حال انجام است، تصریح کرد: مدت هاست که مسلمانان روهینگیا در سایه سکوت اعجاب انگیز جهانیان به ویژه سازمان های بین المللی و مدافعان حقوق بشر توسط ارتش و بوداییان تندرو به وحشیانه ترین صورت کشته و سوزانده می شوند.

وی، افزود: در روزهای اخیر نسل کشی مسلمانان اقلیت روهینگیا به بهانه تروریست بودن آن ها، شدت و حدت بیشتری گرفته؛ ولی باز هم سکوت مطلق جهان را در بر گرفته است.

به گفته وی؛ این جنایات تاریخی در کشوری اتفاق می افتد که رئیس جمهور آن جایزه صلح نوبل را دریافت کرده و این خیلی عجیب است؛ ولی در برابر نسل کشی مسلمانان کاملا سکوت کرده و هیچ اقدامی انجام نمی دهد.

آخوند قزل، کشتار بی رحمانه مسلمانان توسط بودائیان میانمار را نسل کشی تمام عیار دانست و گفت: اگر برای یک تبعه مسیحی یا یهودی در گوشه ای از جهان توهینی شود تمام رسانه های آنها در جهان غوغا به راه می اندازند که حقوق بشر نادیده گرفته شده است.

وی، ادامه داد: متاسفانه سازمان های بین المللی در مقابل جنایات ضد بشری و ضد انسانی که در میانمار علیه مسلمانان رخ می دهد با کمال بی شرمی سانسور خبری می کنند.

امام جمعه اهل سنت قازان قایه، خاطر نشان کرد: از تمامی رهبران جهان به خصوص از مسلمانان جهان می خواهم با اطاعت از مقام معظم رهبری در مقابل این جنایات موضع گیری مناسبی اتخاذ نمایند.
 


کد مطلب: 282916

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/interview/282916/کشتار-مسلمانان-میانمار-هیچ-معیار-بشری-مناسبت-ندارد

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com