کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نماینده ایران در سازمان ملل متحد:

شرایط فعلی خاورمیانه زمینه رشد افراطی گری را فراهم آورده است

ایرنا , 17 شهريور 1396 ساعت 1:08

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد با بیان اینکه منطقه خاورمیانه نمایشگاه سلاح‌های پیشرفته مرگبار شده است و این سلاح‌ها هر یک زخمی بر تن مجروح صلح وارد می کند، گفت: در این شرایط افراطی گری زمینه رشد می‌یابد و خشونت به تنها وسیله تعامل تبدیل می شود.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)،غلامعلی خوشرو در جریان جلسه عالی رتبه سازمان ملل متحد با موضوع فرهنگ صلح که در سالن مجمع عمومی این سازمان برگزار شد، افزود: ما باید همزمان با فرهنگ یک جانبه گرایی و افراطی گری مقابله کنیم. زمانی که کانون های ترور و نیز ائتلاف‌های کاذب به تخریب و بمباران اماکن مذهبی، مدارس و بیمارستان ها و نیز کشتار مردم کوچه و بازار می پردازند، در عمل با دست های آهنین گلوی فرهنگ صلح را می‌فشارند.
 
وی گفت: وقتی که سر شهید حججی، فرزند شجاع و فداکار ایران، به دست گروه تروریستی تکفیری داعش در سوریه در جلوی دوربین از تن جدا می شود، جامعه جهانی در قبال این جنایت‌ها مسئول است. آنها که با سیاست ‌های مخرب و با ایدئولوژی‌های انحرافی و با کمک‌های مادی و لجستیکی به رشد گروه های تروریستی کمک کرده‌اند امروز در قبال این جنایتها مسئولیت دارند. خاورمیانه مهد ادیان الهی است و نباید جولانگاه افراطی ­گری و خشونت باشد.
 
خوشرو در ادامه به وضعیت دیگر مناطق جهان اشاره کرد و وضعیت مسلمانان روهینگیا در میانمار را نمونه ای بارز دانست که در آن افراد بیگناه قربانی افراطی گری و عدم مدارا می شوند.
وی خشونت های جاری علیه مسلمانان روهینگیا را به شدت محکوم کرد و خواستار توقف فوری این خشونت ها شد.
 
وی گفت: در جریان این اتفاقات متاثرکننده، هزاران نفر جان خود را از دست داده و صدها هزار نفر ناگزیر به ترک خانه های خود شده اند.
 
نماینده دائم کشورمان در سازمان ملل متحد همچنین به وضعیت سرزمین اشغالی فلسطین و یمن اشاره کرد و آنها را مواردی از شکست تلاش جمعی کشورها برای ایجاد جهانی صلح آمیز دانست.
 
وی افزود که علیرغم این شکست ها، جامعه جهانی نباید دست از تلاش برای تحقق این هدف بردارد.
 
خوشرو با اشاره به ابتکار کشورمان در ارائه قطعنامه «جهانی علیه خشونت و افراطی گری» در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، از همه کشورهای صلح طلب جهان خواست تا در راه تحقق صلح به تشریک مساعی بپردازند.


کد مطلب: 282817

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/282817/شرایط-فعلی-خاورمیانه-زمینه-رشد-افراطی-گری-فراهم-آورده

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com