کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت الله دری نجف آبادی:

دنیای اسلام راههای نفوذ دشمنان را ببندد/بزرگترین خطر، خطر افراط و تفریط است

تنا – اختصاصی

10 آبان 1394 ساعت 19:46

امام جمعه اراک با اشاره به تاکیدات فراوان آیات قرآنی در رابطه با مقابله با دشمنان اسلام، تاکید کرد: دنیای اسلام باید راههای نفوذ دشمنان را ببندد.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، آیت الله دری نجف آبادی در سخنانی در نشست پژوهشگاه مطالعات تقریبی که عصر امروز در شهر قم برگزار شد، با اشاره به تاریخچه مبارزات امام خمینی(ره) ضد استعمار و استکبار، خاطرنشان کرد: حوادث بسیاری در 50سال گذشته در ایران رخ داده است و قیام امام خمینی(ره) بر ضد صهیونیست و امریکا از آن زمان آغاز شده است.
 
وی در ادامه بر لزوم مقابله با تهدیدات دشمنان اسلام تاکید کرد و گفت: بسیاری از آیات قرآنی بر این مسئله تاکید دارد که دنیای اسلام باید راههای نفوذ دشمنان اسلام را سد کند؛ از طرف دیگر در درون امت اسلام باید قوام و استحکامی ایجاد شود که جهان اسلام بر پای خویش بایستد لذا هر چه قدرت خود را توسعه بخشیم راههای نفوذ دشمنان اسلام را خواهیم بست.
 
امام جمعه اراک در ادامه تصریح کرد: اگر علمای اسلام بیدار و هوشیار نباشند آنها نقشه های خود را محقق می سازند و ما اگر می خواهیم آینده عزتمندی را داشته باشیم باید با همت بلند برای آینده برنامه ریزی کنیم.
 
وی افزود: وظیفه اندیشمندان، علما و دلسوزان جهان اسلام بسیار سنگین است؛ و باید در برابر استراتژی دشمن برنامه محکمی برای وحدت جهان اسلام داشته باشیم.
 
آیت الله دری در ادامه تاکید کرد: امت واحده اسلامی جز با تلاش و استقامت مضاعف محقق نمی شود لذا اولین وظیفه علما این است که به وحدت اسلامی بیندیشند کما این که خط فکری امام(ره)، شیخ شلتوت و دیگر پیشگامان تقریب بر این اساس بوده است و مقام معظم رهبری نیز همین خط را ادامه می دهند.
 
وی در ادامه خطر افراط و تفریط را بزرگترین خطر جهان اسلام توصیف کرد و بیان داشت: اثار این دو خطر را اینک درجهان اسلام مشاهده می کنید و این که دشمنان ما از این وضعیت به نفع خود سوء استفاده می کنند و مدعیان اسلام خواهی به نیابت از امریکا و اسرائیل مسلمانان را قتل عام می کنند.
 
امام جمعه اراک در بخش دیگری از سخنان خود به حادثه منا اشاره کرد و گفت:غیرقابل باور است که مسلمانان برای انجام مناسک دینی خود بالغ بر7000قربانی دهند؛ این حادثه را نمی توان نادیده گرفت و همچنین عاملان این حادثه وضع اسسفبارتری در یمن و... ایجاد کرده اند و این مسائل، مدعیان دروغین خادمان به اسلام و مسلمانان را رسوا می کند.
 
وی در ادامه اظهار داشت: ما از قداست و بزرگی اسلام باید به عنوان یکی از وظایف اصلی دفاع کنیم و حفظ حیثیت بین المللی قرآن، اسلام و پیامبر(ص) از واجبترین کارهاست.

 


کد مطلب: 210401

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/210401/دنیای-اسلام-راههای-نفوذ-دشمنان-ببندد-بزرگترین-خطر-افراط-تفریط

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com