>> خبرگزاری تقریب (TNA) - پیامبر اعظم (ص) زیباترین نماد وحدت برای امت اسلامی است - نسخه قابل چاپ

کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

//ویژه کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی//(123)

پیامبر اعظم (ص) زیباترین نماد وحدت برای امت اسلامی است

15 آذر 1396 ساعت 18:25

مدرس حوزه علمیه اهل سنت ربانیه چنارلی، گفت: زیباترین نمادی که برای وحدت مسلمین وجود دارد شخصیت پیامبر گرامی اسلام (ص) است.


«آخوند داود امانی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تقریب در گلستان با تبریک ایام ولادت با سعادت ختمی مرتبت محمد بن عبدالله (ص) و هفته وحدت به عموم مسلمین، اظهار کرد: مسلمین نقاط مشترک زیادی دارند؛ ولی ساحت مقدس نبی مکرم اسلام (ص) در نزد همه فرق و مذاهب مختلف اسلامی بی تردید پذیرفته شده و مورد عزت و احترام همه است.

به گفته وی؛ پیامبر اعظم(ص) درخشان‌ ترین ستاره در عالم کائنات است که نور بی پایانش همه جا را منور کرده است.

رابط فرهنگی مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور با اذعان بر اینکه رسول اکرم (ص) بهترین الگو برای همه ملت های مسلمان و به ویژه ملت ایران است، تصریح کرد: تبعیت و پیروی از پیامبری که به فرموده قرآن کریم بهترین سرمشق برای زندگی انسان ها است قطعا سعادت و خوشبختی دو جهان را به همراه دارد.

وی، افزود: آن حضرت فقط برای مسلمانان پیامبر نبوده؛ بلکه برای هدایت همه انسان ها از ظلمات به سوی نور مبعوث شده است.

به گفته وی؛ آخرین پیغمبر الهی الگویی برای تمام بشریت است، پس ضروری است اخلاق، سیره و سنت حسنه ایشان به خوبی برای عالمیان معرفی شود.

آخوند امانی با اعلام اینکه ایام ولادت پیامبر گرامی اسلام (ص) فرصت بسیار خوبی برای همگرایی بیشتر جوامع اسلامی است، ابراز کرد: در این ایام مبارک از برگزاری هر برنامه، مراسم، مولودی خوانی و همایش هایی که در جهت تکریم، تعظیم و خوشحالی آن حضرت باشد نباید غفلت شود.

وی، ادامه داد: نامگذاری این روزها به «هفته وحدت» بهترین نامگذاری برای این ایام پر از خیر و برکت ربیع الاول است تا مسلمانان حول محور خیرالمرسلین (ص) گرد آیند و پراکنده نشوند.
 
 


کد مطلب: 297532

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/interview/297532/پیامبر-اعظم-ص-زیباترین-نماد-وحدت-امت-اسلامی

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com