کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بررسی راه های منطقی تقریب در «کتابنا واحد»

شبستان , 12 مهر 1395 ساعت 9:24

این کتاب دومین جلد از مجموعه گرامیداشت هفتادمین سالگرد تاسیس رسمی دارالتقریب قاهره است که با شعار مبارزه با جریان های افراطی و تکفیری در جهان اسلام،تهیه و تالیف شده است.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، «کتابنا واحد» عنوان جدیدترین تالیف دکتر کامیار صداقت ثمر حسینی است که از سوی انتشارات «فرهنگ مشرق زمین» با همکاری مرکز اسناد فرهنگی آسیا-پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی» به چاپ رسیده است.
 
این کتاب دومین جلد از مجموعه گرامیداشت هفتادمین سالگرد تاسیس رسمی دارالتقریب قاهره است که با شعار مبارزه با جریان های افراطی و تکفیری در جهان اسلام، در چارچوب برنامه مصوب مرکز اسناد فرهنگی آسیا (پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی) در مورد «صلح و جهان عاری از خشونت و افراطی گری» تهیه و تالیف شده است.
 
کامیار صداقت ثمر حسینی، در مقدمه این اثر می نویسد: «پیروان مذاهب اسلامی، چه مذاهب اهل سنت و چه مذهب امامیه، همگی در توحید و نبوت و معاد  با هم وحدت و قدر جامع دارند که با آن از تمام اصناف کفار و اهل کتاب ممتاز و مستقل می شوند. کتاب آسمانی مسلمانان قرآن است که همگی بر صیانت آن از هر گونه تحریف لفظی متفق اند و پیامبر مسلمانان، حضرت خاتم الانبیا محمد مصطفی(ص) است و قبله واحد مسلمانان، کعبه معظمه است. از این رو، مراد از وحدت اسلامی آن نیست که وحدت و قدر مشترکی میان پیروان مذاهب اسلامی ایجاد شود که به تعبیر آیت العظمی صافی گلپایگانی، انجام چنین کاری تحصیل حاصل است؛ بلکه باید مسلمانان با اتکا به چارچوب های مشترک خود، در مقابل بیگانگان با هم باشند و از اختلاف و تفرقه بپرهیزند.»
 
در ادامه مقدمه کتاب آمده است: «یکی از روش های افراد و جریان های تکفیری جهت توجیه قتل عام مسلمانان، ایراد اتهاماتی چون نسبت دادن عقیده تحریف قرآن به آنان است و مبدا نزاع از همین سخنان ناروا و بی مأخذ آغاز می شود: «انّ الحرب مبدء ها الکلام». زمانی که آثار تکفیری در شمارگان میلیونی در جهان اسلام توزیع می شوند، نتیجه حتمی آن رشد جریان های تکفیری و سرانجام گسترش تروریسم و وحشت افکنی در پوشش تضادهای مذهبی است.»
 
 این کتاب تقریبی در 193 صفحه منتشر شده و در اختیار علاقه مندان به این حوزه مطالعاتی قرار گرفته است.
 


کد مطلب: 246745

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/246745/بررسی-راه-های-منطقی-تقریب-کتابنا-واحد

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com