کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امضای تفاهم نامه همکاری فرهنگی ایران و عراق

16 ارديبهشت 1394 ساعت 12:06

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با هدف گسترش روابط و تقويت همکاري هاي مختلف در حوزه هاي فرهنگي و هنري با وزير فرهنگ جمهوري عراق تفاهم نامه همکاري هاي دوجانبه امضا کرد.



به گزارش خبرگزاري تقریب (تنا) به نقل از روابط عمومي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي؛ دکتر جنتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي عصر سه شنبه در هتل آزادي تهران با همتاي عراقي خود تفاهم نامه همکاري هاي فرهنگي و هنري امضا کرد.

اين تفاهم نامه در 14 بند مختلف در زمينه هاي فرهنگي و هنري از جمله شرکت در جشنواره‌ها، برگزاري هفته‌هاي فرهنگي در دو کشور، مبادله کتب و نشريات فرهنگي، تقويت و گسترش روابط بين موسسات و نهادهاي فرهنگي دو کشور و برگزاري دوره­ هاي آموزشي، نشست­هاي علمي و نمايشگاه­هاي مشترک در حوزه ­هاي مختلف است.

از ديگر بندهاي اين تفاهم نامه مي توان به همکاري در حوزه هاي مد و لباس، همکاري مراکز فرهنگي موجود در دو کشور، تبادل هيئت‌هاي کارشناسي و تخصصي و آثار چاپي حوزه فرهنگ کودک، تخصيص غرفه ويژه کشور عراق در سالن کشورها و يا بازار جهاني کتاب در نمايشگاه بين­المللي کتاب تهران، همکاري بين آکادمي­هاي موسيقي دو کشور، همکاري ميان مراکز هنرهاي نمايشي دو کشور و همکاري در حوزه سينما و برگزاري هفته‌هاي نمايش فيلم‌هاي سينمايي در دو کشور اشاره کرد.

همکاري­هاي ميراث فرهنگي، مبادله فهرست و تصاوير نسخه هاي خطي و عکسي، تشکيل کميسيون مشترک براي پيگيري و اجراي مفاد تفاهم نامه از ديگر حوزه هاي همکاري ميان دو کشور ايران و عراق است.

 


کد مطلب: 190873

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/190873/امضای-تفاهم-نامه-همکاری-فرهنگی-ایران-عراق

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com