کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت الله اراکی در دیدار با امیر و اعضای شورای مرکزی جماعت اسلامی هند:

امروز ضرورت وحدت بین مسلمین بیش از هر زمان دیگری است

29 بهمن 1395 ساعت 10:41

دبیرکل مجمع جهانی تقریب با بیان اینکه امروز ضرورت وحدت بین مسلمین از هر زمان دیگری بیشتر است، تأکید کرد: امروز بیش نیاز بیشتری به نزدیک کردن مسلمین به یکدیگر داریم زیرا تلاش دشمن برای ایجاد تفرقه بین مسلمین بیشتر شده است.


به گزارش خبرگزاری تقریب، آیت الله "محسن اراکی" دبیرکل مجمع جهانی تقریب که در دهلی به سر می برد، صبح روز جمعه با امیر و اعضای شورای مرکزی جماعت اسلامی هندوستان دیدار و گفت و گو کرد.
 
آیت الله اراکی در این دیدار با اشاره به سابقه 25 ساله و اهم فعالیت های مجمع جهانی تقریب در این سال ها، اظهار داشت: بیش از 250 تن از علما و شخصیت های برجسته و اثر گذار جهان اسلام عضو مجمع جهانی تقریب هستند.
 
وی افزود: مجمع جهانی تقریب از زمان تأسیس تاکنون فعالیت های بسیار گسترده ای در سطح جهان اسلامی برای نزدیک کردن امت اسلامی و از بین بردن تنش ها و درگیری های میان مسلمانان و گروههای اسلامی انجام داده است.
 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب با اشاره به دستآورد های مجمع جهانی تقریب اظهار داشت: یکی از دستآورد های مهم مجمع جهانی تقریب راه اندازی دانشگاه مذاهب اسلامی است که در آن دانشجویان مذاهب مختلف اسلامی از کشورهای مختلف اسلامی بر اساس مذاهب خود به تحصیل می پردازند.
 
آیت الله اراکی با بیان اینکه مجمع جهانی تقریب مبارزه شدیدی علیه گروههای افراطی داشته است، اظهار داشت: به ویژه در پنج سال اخیر اقدامات بسیار مهمی پیرامون مقابله با جریان های افراطی و تکفیری صورت داده است. نشر فتاوای علمای اسلام در رابطه با عدم جواز تکفیر مسلمین و عدم جواز اهانت به صحابه و ازواج پیامبر اکرم(ص) از جمله این اقدامات بوده است.
 
وی با بیان اینکه امروز ضرورت وحدت بین مسلمین بیش از هر زمان دیگری است، تأکید کرد: امروز نیاز بیشتری به نزدیک کردن مسلمین به یکدیگر داریم زیرا تلاش دشمن برای ایجاد تفرقه بین مسلمین بیشتر شده است.
 
آیت الله اراکی اظهار داشت: در ایران و هندوستان در نتیجه تلاش علما ما شاهد وحدت مثال زدنی میان شیعه و اهل سنت هستیم اما در منطقه غرب آسیا و برخی مناطق دیگر ما مشکلات زیادی را در این زمینه شاهد هستیم که نیازمند همکاری نهادی های اثرگذار برای رفع این مشکلات هستیم.
 
وی افزود: ما این آمادگی را داریم که با کمک جماعت اسلامی در زمینه مسائل مهم جهان اسلام به ویژه تقریب بین مذاهب اسلامی همکاری داشته باشیم و یک کمیته مشترکی میان مجمع جهانی تقریب و جماعت اسلامی برای ارائه راه حل برای رفع مشکلات جهان اسلام و نزدیک کردن گروههای درگیر تشکیل شود.
 
جمهوری اسلامی ایران تلاش های زیادی در زمینه تقریب بین مذاهب انجام داده است
مولانا "جلال الدین عمری" امیر جماعت اسلامی هند نیز در این دیدار طی سخنانی اظهار داشت: جماعت اسلامی هند از همان اغاز پیروزی انقلاب اسلامی حمایت همه جانبه خود را از جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد زیرا انقلاب اسلامی ایران انقلابی، برای اعتلای اسلام بود.
 
وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اقدامات عملی بسیار زیادی از سوی جمهوری اسلامی در زمینه تقریب بین مذاهب اسلامی در سطح جهان اسلام صورت گرفت تا شیعه وسنی به هم نزدیک شوند و همواره امام خمینی(ره) در بیانات خود بر وحدت امت اسلامی تأکید داشتند.
 
امیر جماعت اسلامی هند با بیان اینکه جمهوری اسلامی علمدار و پرچمدار تقریب است، تأکید کرد: ما همواره در مسئولین جمهوری اسلامی ایران این روحیه را شاهد هستیم که خالصانه برای ایجاد تقریب بین مذاهب اسلامی در سراسر جهان اسلام تلاش می کنند.
 
وی در پایان اعلام آمادگی کرد که با مجمع جهانی تقریب در زمینه همگرایی بیشتر امت اسلامی همکاری داشته باشد.
 
لازم به ذکر است در این دیدار مولوی "نذیر احمد سلامی" عضو مجلس خبرگان رهبری، "علی دهگاهی" رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در هند و سید "محمود نبویان" معاون امور فرهنگی مجمع نیز حضور داشتند.


کد مطلب: 260370

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/260370/امروز-ضرورت-وحدت-بین-مسلمین-بیش-زمان-دیگری

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com