کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

​ولایتی:

مقابله با تکفیری‌ها؛ موضوع اجلاس بین المللی محبان اهل بیت و مسئله تکفیری‌ها

23 آبان 1396 ساعت 13:00

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: مقابله با تکفیری‌ها یکی از موضوعات اجلاس بین المللی محبان اهل بیت و مسئله تکفیری‌ها است که اول و دوم آذر در تهران برگزار می شود.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، علی اکبر ولایتی، دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی صبح امروز (سه شنبه) در نشست خبری پیرامون اجلاس جهانی محبان اهل بیت و مسئله تکفیری‌ها در سالن رضوان صدا و سیما اظهار داشت: درگذشت عده‌ای از هم‌وطنان عزیزم در زلزله کرمانشاه را تسلیت گفته و برای آنان علو درجات از خداوند متعال درخواست و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت داریم.
 
وی با بیان اینکه اجلاس جهانی "محبان اهل بیت و مسئله تکفیری‌ها" اول و دوم آذرماه در تهران برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: مقابله با تکفیری‌ها یکی از موضوعات این اجلاس است و در این اجلاس کمیته های مختلف تشکیل و تحولات منطقه بررسی خواهد شد.
 
ولایتی افزود: همچنین مفهوم شناسی و مکتب شناسی اهل بیت، دیدگاه های علمای اسلام در خصوص تکفیری ها، نقش اهل بیت در مکتب اسلام، راهبردها و راهکار های انسجام امت اسلامی، آسیب شناسی پیش روی جهان اسلام شش محور مهم این اجلاس خواهند بود.
 
ولایتی تصریح کرد: خوشبختانه جمهور علمی مسلمانان چه اهل سنت و چه شیعه، بر محبت اهل بیت(ع) اعتقاد راسخ دارند و قرآن و اهل بیت(ع) ریسمان وحدت بین مسلمین و مورد تایید همه علما هستند.
 
وی با بیان اینکه امیدواریم امت اسلام حول محور اهل بیت با یکدیگر پیوند داشته باشند و وحدت خود را حفظ کنند، گفت: اکثر اقدامات گروه های تکفیری و تروریستی علیه اهل سنت بوده است و اینطور نیست که آنها صرفاً با شیعیان مشکل داشته باشند.
 
دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: امروز دشمنان اسلام، آمریکایی‌ها، صهیونیست‌ها و عوامل آن‌ها در منطقه بر ایجاد تفرقه در اسلام اشتراک نظر دارند و همه مسائل امروز در منطقه به این دلیل است.
 
ولایتی خاطرنشان کرد: در اجلاس پیش رو، بیش از 500 نفر از علمای سنی و شیعه از 94 کشور و 250 عالم شیعه و سنی داخل کشور دعوت شده اند و این جلاس در نوع خود به این شکل گسترده در ایران بی نظیر است.
 
دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی در پاسخ به اتهامات سعد حریری گفت: ایشان نکته‌ای را گفت که از القائات سعودی‌ها بوده است. آقای حریری گفت که در ملاقات با بنده گفته‌است در امور داخلی لبنان دخالت نکنید درحالی‌که اصلاً چنین حرفی نزد و اصلاً مذاکرات ما تند و خشن و تهدید آمیز نبود. معلوم شد این القای سعودی‌هاست و حاضر نیستند لبنان را در آرامش و دوستی دو ملت ایران و لبنان را ببینند.
 
وی افزود: ما آقای حریری را تهدید نکردیم و در مورد مسائل جاری منطقه بحث کردیم. ایشان می‌خواست به‌نوعی بین ایران و عربستان سعودی وساطت کند و ما تأکید کردیم که ما مشکلی با عربستان سعودی نداریم اما اینکه سعودی‌ها بیش از 2 سال مردم یمن را بمباران می‌کنند و این کشور را محاصره کردند و 700 هزار نفر دچار وبا شدند، این دیگر ربطی به سیاست ندارد و به خاطر مسائل انسانی هم که شده با یمنی‌ها مذاکره کنند.
 
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل، روابط جمهوری اسلامی ایران و لبنان را برادرانه و راهبردی دانست و ابراز امیدواری کرد: همه چیز به روال معمول و صلح آمیز پیش برود و آقای حریری نیز به سرکارش برگردد، البته اگر قوانین داخلی این کشور اجازه دهد.


کد مطلب: 293581

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/293581/مقابله-تکفیری-ها-موضوع-اجلاس-بین-المللی-محبان-اهل-بیت-مسئله

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com