کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

​العبادی: هرگز اجازه تجزیه عراق را نخواهیم داد

خبرگزاری آناتولی , 22 شهريور 1396 ساعت 10:01

نخست‌وزیر عراق در رابطه با همه پرسی جدایی اداره اقلیم کرد شمال این کشور که قرار است در 25 سپتامبر جاری برگزار شود، گفت که هرگز اجازه تجزیه عراق را نخواهند داد.


به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق طی سخنانی در نشست مطبوعاتی در بغداد ضمن اعتراض مجدد به برگزاری همه پرسی جدایی اداره اقلیم کرد شمال عراق برای جدایی از این کشور در 25 سپتامبر جاری، گفت: هرگز اجازه تجزیه عراق را نخواهیم داد.
 
العبادی طی این کنفرانس مطبوعاتی با اشاره به تاکید مجدد کابینه دولت عراق به غیرقانونی بودن برگزاری این همه‌پرسی، اظهار داشت: همه‌پرسی مذکور حتی مغایر قوانین اداره اقلیم کرد شمال عراق است. رهبران کرد را برای تشکیل جلسه به بغداد دعوت می کنم.
 
نخست وزیر عراق اعلام کرد: مردم کرد پس از سال 2003 به امتیازهایی که طی قرن‌ها نتوانسته بودند به آن برسند، دست یافتند. این امتیازها طبیعی‌ترین و اساسی‌ترین حق کردها است. اما در صورت تحقق برگزاری همه پرسی مذکور، همه دستاوردها و امتیازهای خود را از دست خواهند داد.
 
وی افزود: نسبت به اقداماتی که باعث ایجاد تفرقه میان مردم عرب و کرد عراق بشود، هشدار می دهم. به خواست برادران کردم احترام می گذارم، اما هرگز اجازه تجزیه عراق را نخواهیم داد. مردم کرد را به تحریم این همه پرسی فرا می خوانم، چون این همه‌پرسی هرگز به نفع آنها نخواهد بود.
 
نخست‌وزیر عراق در پایان سخنانش اضافه کرد که هفته آینده جهت حضور در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد عازم نیویورک خواهد شد.


کد مطلب: 283483

آدرس مطلب :
https://www.taghribnews.com/fa/news/283483/العبادی-هرگز-اجازه-تجزیه-عراق-نخواهیم

خبرگزاری تقریب (TNA)
  https://www.taghribnews.com